برخی ها می دانند غرب راهش باطل است اما دنبال راه آنها هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی ها می دانند غرب راهش باطل است اما دنبال راه آنها هستند و این افراد به خود ظلم می کنند گفت: غرب سمبل قتل غارت است و دنیا را مانند زندان کرده است.

  به گزارش “پیام خاوران “  آیت الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص)  و امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جامع شهر خوسف برگزار شدضمن تسلیت ایام  اظهارداشت: سرنوشت انسان برسر دو راه حق و باطل گره می خورد و در تشخیص این دو راه نباید ظاهر قضایا چشم  ما را پرکند زیرا ظواهر هیچگاه باقی نمی ماند  و این تنها حق  است  که ماندنی است.

 

وی با بیان اینکه انسانی که بخواهد ماندگار باشد و در رضوان خدا باشد باید در هر موضوعی بتواند حق را از باطل  تشخیص  و دو راه حق و باطل را به خوبی از هم جدا کند افزود: برای رسیدن به حق چند مرحله وجود دارد که  مرحله اول اینکه وقتی انسان می خواهد خود را کامل کند باید حق گرا باشد یعنی دنبال واقعیت ها باشد و در واقع  اولین قدمی که میخواهد بردارد ببیند حق یا باطل است.

 

نماینده  ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه پیامبران برای این مبعوث شدند که بشر برای رسیدن به حق سرنوشت خود را تنظیم کند گفت: کسی که حق گراست باید حق شناس  باشد زیرا  شناخت حق کار دشواری نیست راه حق از راه باطل جداست اما وقتی انسان حق را شناخت باید به  دنبال حق مداری باشد و جز حق راهی دیگر نرود.

 

عبادی افزود: در این دنیای پرحیله انسان نباید گول بخورد بلکه باید بتواند حق را از ناحق تشخیص دهد که لازمه حق بینی حق شناسی است در واقع همان بصیرتی است که در صحنه میدانی انسان از طریق حق بینی حق را تشخیص دهد و بعد از آن بتواند جهاد و تلاش در راه حق کند و برای انسان هیچ لذتی بالاتر از حق گرایی، حق شناسی، حق محوری، حق بینی و جهاد در راه حق نیست اینها بالاترین لذت برای روح انسان است.

بیشتر بخوانید   استقبال از کاروانهای حج تمتع خراسان جنوبی در هتل اسکای ان مکه مکرمه +تصاویر

 

وی با بیان اینکه مشکل ما این است به هر دلیلی ما را از حق مداری باز می دارند و هرگاه  انسان به  سمت باطل رفت از حق محوری دور میشود بیان داشت: گاهی همه چیز را می دانیم اما انکار می کنیم در واقع حق و حقیقت را انکار میکنیم.

 

عبادی افزود. نباید کارها،تقصیرهای خود را برگردن یکدیگر بیاندازیم و هر مشکلی که در جامعه است گاهی به این دلیل است که در راه حق گام برنداشتیم زیرا اگر  در راه حق قدم برداریم دیگر گمراه نمی شویم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه  وقتی حق مشخص شد باید تسلیم حق شویم در حالی که اکثر جامعه گاهی حق را میدانند اما دچار بیماری جهداندگفت: در میدان تسلیم عمل  و تعهد نباید در برابر باطل  تسلیم شد.

 

عبادی افزود: غرب به عنوان سمبل جنایت غارت دنیا را به زندان تبدیل  کرده اما باز برخی  به دنبال غرب اند اینها به حق ظلم می کنند زیرا راه حق را می دانند اما به دنبال راهی باطل و پوچ میروند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بدترین دشمنان پیامبر حتی قبل از مبعوث شدن از پبامبر باخبر بودند زیرا در کتب تاریخی از خصوصیات آخرین پبامبر خدا بیان شده بود  اما با وجود همه شناخت ها ببینید که چه ظلم هایی بر پیامبر روا کردند!  دشمنان منتظر کوچکترین نقطه ضعف از پبامبر بودند .

 

عبادی با بیان اینکه همه سرمایه ما عمرما است افزود: درخود بنگریم که دنبال چه راهی میرویم خدا برما اتمام حجت کرده است.

بیشتر بخوانید   رونمایی از سامانه میزخدمت الکترونیک و مدیریت بحران در شرکت برق خراسان جنوبی

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:  پای منبرها شنیدیم که گفته می شود زهری که امام حسن(ع) با آن شهید شد زهری بود که به وسیله دستگاه معاویه از سوی پادشاه روم آمده و این نشان میدهد دشمنان از همان قدیم وابسته به دیگران بودند و هر جا به ساز دشمن برقصیم مانند آنها هستیم اگر کسی زد و بند با بیگانه دارد او از آنهاست.

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها