۵۵ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی فعال است

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان گفت: این استان ۹۶ بقعه متبرکه دارد که ۵۵ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان فعال است و هر کدام از این پروژه‌ها نسبت به درآمد خود و همت خیران پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش “پیام خاوران “، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امشب در بازدید مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بقاع متبرکه کشور از امامزاده شاه سلیمان علی(ع) شهرستان خوسف اظهار داشت: سازمان اوقاف در سه حوزه موقوفات، بقاع متبرکه و قرآنی فعالیت دارد.

وی گفت: امامزاده شاه سلیمان علی(ع) یکی از پروژه‌های شاخص استان است و زائران و مریدان زیادی وجود دارد اما فضای کنوبی بقعه متبرکه جوابگوی آن‌ها نیست.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی افزود: امامزاده شاه سلیمان علی(ع) دارای ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع زائرسرا بوده که برای تکمیل و احداث آن تاکنون نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

بخشی پور با بیان اینکه بسیاری از داشته‌های بقاع متبرکه استان درآمد و هزینه است تصریح کرد: ابتدا زائرسراهای امامزاده شاه سلیمان علی(ع) به صورت خشت و گلی بوده که با همت هیأت امنا نیز این زائرسراها در دو طبقه ساخته می‎‌شود.

وی ادامه داد: پارکینگ و دیوار ساحلی و کشتارگاه‌های جدید بر مبنای روز و آشپزخانه امامزاده شاه سلیمان علی(ع) از جمله پروژه‌های این امامزاده است که این مکان علاوه بر ظرفیت زیارتی نیز ظرفیت گردشگری و سیاحتی دارد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۲ باب سوئیت با تجهیزات کامل در امامزاده شاه سلیمان علی(ع) ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: علی رغم خشکسالی و کمبودهای معیشتی مردم اما درآمد بقاع متبرکه استان در هیچ سالی کم نشده و در آمد بقاع متبرکه نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد و درآمد موقوفات نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

بخشی پور اظهار کرد: همچنین خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه دارد که ۵۵ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان فعال است و هر کدام از این پروژه‌ها نسبت به درآمد خود و همت خیران پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید   ۵۶۸ تصادف در خراسان جنوبی به دلیل تغییر مسیرهای ناگهانی رخ داده است

وی افزود: پوشش سیمان کاری و عایق کاری گنبد در آستان مقدس امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) شهرستان سرایان،‌ احداث ساختمان رواق‌های ورودی و کانال‌ آب‌های زیر سطحی در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) خضری دشت بیاض، احداث ساختمان سرویس بهداشتی با ۱۶ چشمه در آستان مقدس امامزاده مسعود(ع) قاین، اجرای کاشی کاری گنبد مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، تکمیل شبستان امامزاده زید قاین و تکمیل شبستان امامزاده سعدالله(ع) شاهرخت در حال اجرا است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۲۴ سوئیت و زائرسرا در بقاع متبرکه استان وجود دارد گفت: بقعه متبرکه امامزاده شاه سلیمان علی(ع) خوسف نیز سالانه پذیرای یک میلیون زائر است.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها