۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان زکات نیمه نخست امسال در استان خبر داد.

رضا سلم‌آبادی در گفت‌وگو باخبرنگار “پیام خاوران “  اظهار کرد: جمع‌آوری این میزان زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات سبب آبادانی در جامعه می‌شود، بیان کرد: ترویج فرهنگ پرداخت زکات ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی پرداخت زکات را از محورها عدالت اجتماعی دانست و گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در استان در راستای کمک‌های درمانی، مسکن، جهیزیه، معیشت و آموزش محرومان هزینه می‌شود.

سلم‌آبادی از پلاک کوبی ۸ هزار درخت در راستای اجرای طرح شجره طیبه خبر داد و افزود: از مجموع اعتبارات زکات ۹۱ درصد به نفع محرومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۹ درصد زکات جمع‌آوری شده در راستای احداث پروژه‌های عمرانی هزینه شده، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۶۲ عامل افتخاری و۲۹۶ مبلغ افتخاری با این نهاد همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امدادخراسان جنوبی گفت: با وجود خشکسالی‌های ۲۰ ساله اما مردم استان در برنامه‌های خیرخواهانه و کمک به محرومان پیشتاز بوده‌اند‌.

سلم آبادی از تعامل خوبی دستگاه‌های اجرایی و آمران زکات استان خبر داد و افزود: یکی از مشکلات در بحث زکات نبود تعریف ساختار نیروی انسانی برای جمع‌آوری زکات مردم است.

وی یادآور شد: بر اساس قانون دولت موظف است که مبلغی معادل جمع آوری شده زکات را برای پروژه‌های عمرانی تخصیص دهد تا این پروژه‌ها به سر انجام برسد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   29 میلیون یورو کالا از واحد های کوچک و متوسط خراسان جنوبی صادر شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها