برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی آذرماه امسال در بیرجند/ حضور۲۷۰ ناشر در نمایشگاه

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان ۳ لغایت ۸ آذرماه ۹۸ دربیرجند برپا می شود گفت: بالغ بر۲۷۰ ناشرو نمایندگی نشر در این نمایشگاه حضور می یابند.

به گزارش “پیام خاوران”ناصر نبی زاده  با تشریح برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان‌جنوبی اظهارکرد:در هفته کتاب سال امسال که از ۲۴ آبان لغایت ۱ آذر برنامه های مختلف و جذابی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.
وی گفت: در این راستا سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی هرچه بهتر دانشجویان، دانش آموزان و مردم به کتاب در بیرجند برگزار می شود وبالغ بر ۲۷۰ ناشر و نمایندگی نشر حضور می یابند.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سه شب فرهنگی شهرستان های استان در این نمایشگاه برگزار می شود افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های هر یک از شهرستان ها به مخاطبان و بازدیدکنندگان در مدت سه شب، نمایشگاه معرفی می شود.

 

وی به برگزاری فعالیت های متعدد فرهنگی و هنری در این نمایشگاه اشاره کرد وگفت: ستادهای سیاستگذاری و اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور مسئولان استانداری و همکاران اداره کل تشکیل می شود

 

نبی زاده برتوجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان و اختصاص یک غرفه پیرامون همین موضوع با اجرای برنامه های متنوع درا این نمایشگاه تاکید کرد و بیان کرد: کتب ارائه شده در این نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصدی از طریق اختصاص یارانه به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه پوستر سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی در آینده ای نزدیک با حضور مسئولان رونمایی می شودخاطر نشان کرد: همچنین نمایشگاه کتاب در مراکز شهرستان ها برپا می شود و به مناسبت هفته کتاب، تبلیغات محیطی نیز در تمام استان انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید   مردم و هیات‌های مذهبی در بیرجند از اقدام سپاه حمایت کردند

 

وی گفت: معرفی تازه های نشر وکتب استانی در نشریات محلی خراسان جنوبی و اهداء کتاب به مساجد، مدارس، دانشگاهها، پایگاههای بسیج سطح استان، مهد کودک ها و واحد های تولیدی وصنعتی ، کتابخانه های عمومی و پاسگاههای مرزی نیز در هفته کتاب انجام می شود.

 

نبی زاده با بیان اینکه در نظر است در این ایام علاوه بر رونمایی از کتب تازه منتشره شده استان، از دفاتر انتشارات وکتابفروشی های خراسان جنوبی نیز بازدید شود افزود: برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع کتاب برای کودکان در شهرستان ها و نشست کتابخوانی با همکاری کتابخانه های عمومی در سراسر استان از دیگر برنامه های این هفته در استان است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهارکرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، جلسات نقد وبررسی کتاب و شب شعر در سطح استان از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام /

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها