۱۴ طرح راه سازی در استان خراسان جنوبی اجرا شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال اجرای ۱۴ پروژه در حوزه راه‌های شهرستان‌های این استان آغاز شد که مناقصه ۶ پروژه انجام و تحویل پیمانکار شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از جاده بیرجند – قاین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به زودی مراحل تدوین اسناد و برگزاری مناقصه انجام می‌شود و امیدواریم تا سه ماه آینده مابقی پروژه‌ها تحویل پیمانکار شود و شاهد آغاز عملیات اجرایی آنها باشیم.

وی تصریح کرد: با اتمام این ۱۴ پروژه با اعتبار ۶۳۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی درباره دوباندسازی جاده بیرجند – قاین گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان (خرداد امسال) مقرر شد ۵۰ میلیارد تومان از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ توسط بانک مسکن به این پروژه تزریق شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده، مراحل نهایی تخصیص این اعتبار از ناحیه بانک مسکن در حال انجام است همچنین در حال رایزنی برای جذب ۵۰ میلیارد تومان دیگر از طریق بانک سپه هستیم.

معتمدیان گفت: در حال حاضر ۵۰ کیلومتر از عملیات دوباندسازی جاده بیرجند – قاین باقیمانده است که ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت این محور تا خرداد سال آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

وی افزود: مابقی این محور نیز از محل اعتبارات ماده ۵۶ تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که امسال انجام شد و با توجه دولت و در راستای مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، اعتبارات بخش راه تا امروز نسبت به سال قبل سه برابر شده است.

وی گفت: مجموع اعتبارات ملی حوزه راه سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بوده که امسال تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و امید است این رقم تا پایان سال نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید   افزایش ۱۲درصدی مصرف گاز مشترکان خانگی وتجاری در خراسان جنوبی

طرح دوباندسازی جاده ۱۰۰ کیلومتری بیرجند – قاین از سال ۸۹ آغاز شد. این محور به سمت مشهد مقدس از مسیرهای پرتردد در اغلب ماه‌های سال است.

طول راه‌های خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر است که از این میزان، ۴۷۲ کیلومتر راه اصلی چهارخطه، یک هزار و ۶۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۹۸۲ کیلومتر فرعی و یک هزار و ۱۹۳ کیلومتر راه فرعی دسترسی است.

۲ کریدور اصلی شمال به جنوب (چابهار – زاهدان – مشهد – بندرعباس – چابهار و کرمان – دیهوک – راور و کریدور شرق به غرب (بیرجند – دیهوک – راور – طبس – اصفهان ) به طول یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در این استان وجود دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها