اشتغال ۷۰۸ زندانی در زندان‌های خراسان جنوبی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی از اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان خراسان جنوبی در داخل زندان خبر داد.

به گزارش” پیام خاوران”علی هاشمی، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰۸ نفر از زندانیان استان با اشتغال در زندان برای خود درآمدزایی دارند.

 

وی بیان کرد: این تعداد در کارگاه‌های خدماتی، صنعتی، تولیدی و مزارع کشاورزی زندان‌های استان حق‌الزحمه به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با بیان اینکه از این تعداد ۶۴ نفر در کارگاه‌های صنعتی مشغول به کار هستند افزود: ۱۲۹ نفر نیز در کارگاه‌های صنعتی فعالیت دارند‌.

 

هاشمی از فعالیت ۱۱۹ نفر در مزارع کشاورزی خبر داد و گفت: ۱۱۵ زندانی نیز در کارگاه‌های صنایع دستی و ۲۸۱ نفر در مراکز تولیدی داخل شهر اشتغال دارند.

 

وی با بیان اینکه بیکاری به عنوان مهمترین عامل ارتکاب جرم است گفت: در این راستا اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی با راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها و ایجاد کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی زمینه حرفه آموزی و اشتغال را برای زندانیان فراهم کرده است.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته بنیاد تعاون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان زندان‌های خراسان‌جنوبی حقوق پرداخت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ هزار و ۶۲۰ نفر از زندانیان خراسان‌جنوبی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را گذراندند یادآور شد: از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۳ نفر موفق به کسب گواهینامه شدند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال از نظر روحی نیز برای زندانی تأثیر مثبتی دارد یادآور شد: ایجاد اشتغال به معنای کاهش مددجویان زندان‌ها در کشور است.

بیشتر بخوانید   همه آنچه که باید هنگام فروش خودرو بدانید

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی ۶۰ درصد زندانیان استان را غیر بومی و ۴۰ درصد را بومی اعلام کرد و گفت: ۹۳ درصد زندانیان مرد هستند.

 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان زندان‌ها نگهداری زندانی و اجرای حکم حبس است افزود: نخستین اولویت در اداره کل زندان‌ها کاهش هدفمند جمعیت زندانیان است.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: ارتقاء بهره‌وری، توسعه منابع انسانی، ایجاد زندان‌های هوشمند، توانمندی و مهارت فردی و اجتماعی، اصلاح الگوی مصرف و سامان دهی بازداشتگاه‌های امنیتی و انتظامی از جمله اهداف اصلی سازمان زندان‌ها است.

منیع:تسنیم

انتهای پیام/

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها