دولتمردان تن به دیپلماسی التماسی ندهند/ تقابل ایران با استکبار تقابل فرهنگی و دینی است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دولتمردان تن به دیپلماسی التماسی ندهند و با بازی برجام فریب نخورند و این بازی را تمام کنند؛گفت: دین ایمان، شرف و استقلال ملت ایران در پرتو اعتماد به بیگانگان نیست و ما برای همیشه پشت ولایت فقیه هستیم.

به گزارش “پیام خاوران ” ، حجت الاسلام حسین مختاری ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار داشت: وحدت امت اسلامی و مسلمانان روایات قوی دارد و ضرورت مورد نیاز امروز است و بر هر فرقه اسلامی واجب است که پیامبر(ص)، خدا، قرآن و اهل بیت(ع) را دوست داشته باشد.

 

وی گفت: باید دوست داشتن اهل بیت(ع)، پیامبر(ص) و خدا مبنای وحدت باشد و شیعه و سنی باید حول این محور جمع شوند؛ تولی و تبری و عزت و محبت به اهل بیت(ع) جای خود را به هرج و مرج و دشمنی ندهد.

 

امام جمعه موقت بیرجند مسلمانی که با خدا و پیامبر(ص) دشمنی کرد گرفتاری و مشکلات نیز در امت اسلامی است افزود: اختلاف و تفرقه یک عذاب تلقی شده است و خدا در قرآن می فرماید سه نوع عذاب برای انسان است، عذابی از آسمان مانند صاعقه و سیل، عذابی از زمین مانند زلزله و عذاب تفرقه و اختلاف است.

 

مختاری با بیان اینکه عذاب تفرقه کمتر از زلزله و صاعقه نیست تصریح کرد: امروزه دنیای اسلام گرفتار فساد و هرج مرج در تولی و تبری و حب و بغض است و این سبب شده که آل سعود به غلط خود را خادم الحرمین بداند در حالی که  خائن الحرمین است و برای دشمنان گاو شیرده شدند و اختلاف در داخل و منطقه ایجاد کرده و کشورها را به جان هم انداخته است.

 

وی ادامه داد: اگر اتحاد در محور قرآن و خدا نباشد تفرقه ایجاد می شود بنابراین اهل سنت باید از هرگونه تفرقه و گرایش به آل سعود پرهیز کنند و در سایه ایران اسلامی باشند؛ دوستان و دشمنان را بشناسیم و حول محور قرآن و خدا و پیامبر(ص) جمع شویم.

بیشتر بخوانید   طرح ۹ ساله فاضلاب شهر خوسف در انتظار اعتبار ملی

 

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مردم بیشتر نقش در حاکمیت حق یا باطل داشتند و هر جا که مردم در صحنه بودند پیروز شدیم و هر جا که مردم به موقع حضور نداشتند واقعه کربلا به وجود آمده است.

 

مختاری، بزرگترین موضوع در انتخابات را بصیرت مردم دانست و اظهار کرد: مردم باید در هر کاری بصیرت داشته نباشند و این ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه تقابل ایران اسلامی با استکبار جهانی تقابل فرهنگی و دینی است و آنها با دین ما دشمن هستند و اصلی ترین نقطه تقابل ایران اسلامی با آنها در موضوع دین و اسلام ناب است افزود: تقابل بین ایران و استکبار در حد تضاد است و تقابل اسلام ناب و توحید نبوی، فاطمی و علوی با استکبار در حد تضاد است و اسلام و استکبار هیچگاه با هم قابل جمع نیستند و اگر کسی ادعا کند این دو جمع می شوند یا جاهل یا دروغگو و یا خائن است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمنان هرگز از اقدامات استکباری خود دست برنمی دانند و آنها گرگ هستند که توبه گرگ نیز مرگ است گفت: برخی می خواهند از آرمان های انقلاب کم بگذارند و دشمنان را راضی کنند و کسانی که می گویند با دیپلماسی خنده بین انقلاب اسلامی و استکبار و اسراییل آشتی برقرار می شود خائن و دروغگو هستند.

 

مختاری بیان کرد: تقابل توحید ناب با استکبار در همه ابعاد تضاد است و حرف تمام بزرگان این بوده که باور داریم خدا آفریننده این جهان است و باید همه زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، فقه و اخلاق در پرتو اخلاق و محور خدا باشد و این تفکر توحید ناب است اما تفکر استکباری می گوید من باید محور باشم چرا که من تنها می فهمم و در منطقه آنچه که می گوییم باید نقش ایفا کنید و همه باید تابع ما باشند.

بیشتر بخوانید   راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تشییع و تدفین شهید حمیدرضا خسروی + تصاویر

 

وی عنوان کرد: امروز می خواهند برد منطقه ای و دفاع موشکی ایران اسلامی را کم کنند اما اگر کوتاه آمدیم امروز به سیاست خارجی و داخلی گیر می دهند و ملت را به سمت سکولاریسم می کشانند و دین را برای حاشیه های زندگی می دانند و می گویند دین برای متن زندگی نیست.

 

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: دشمنان گام به گام دنبال نابود کردن ایران اسلامی هستند و دشمن پیوسته با ما درگیر است اما آنها بدانند آرزوی سلطه بر کشور و از بین بردن دین و دیانت را به گور می برند.

 

مختاری گفت: دولت به جریان سیاسی حاکم بر ایران بصیرت داشته باشد و هدف اصلی و نهایی دشمنان را بفهمند و به آنها اعتماد و تکیه نکنند؛ ما در گام های دولت برای کاهش تعهدات برجامی هرچند که دیرهنگام بوده اما حمایت می کنیم ولی نباید آنها به استکبار اعتماد کنند.

 

وی افزود: دولتمردان تن به دیپلماسی التماسی ندهند و با بازی برجام فریب نخورند و این بازی را تمام کنند؛ دین ایمان، شرف و استقلال ملت ایران در پرتو اعتماد به بیگانگان نیست و ما برای همیشه پشت ولایت فقیه هستیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: دعوای ایران اسلامی با استکبار و صف بندی ها در داخل و خارج ریشه ای است و این تقابل ذاتی و فراگیر در تمام حوزه های زندگی است و دشمنان تا براندازی دین و ایمان ما جلو می آیند و این وحشیان از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

 

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید   بهمن‌موتور شرایط طرح تبدیل هاوال H2 به مزدا 3 را اعلام کرد
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها