۲۲۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی بهسازی شد

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۲۲۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی استان شامل بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی برای ارتقای ایمنی، رفاه حال مسافران و جلوگیری از تخریب در هفت ماه گذشته روکش آسفالت شده است.

به گزارش” پیام خاوران”جعفر شهامت روز یکشنبه در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این ارتباط ۱۰۷ کیلومتر روکش آسفالت گرم، ۴۲ کیلومتر ماسه آسفالت گرم، ۶ کیلومتر ماسه آسفالت سرد نازک، ۲۵ کیلومتر اجرای عملیات روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ و ۴۰ کیلومتر عملیات فوکسیل انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: همچنین ۳.۵ کیلومتر عملیات درزگیری، ۱۹۸ هزار مترمربع لکه‌گیری هندسی و ۶۰۰ متر تعریض محور همزمان با اجرای ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت و فوگسیل راه‌های استان انجام شد که مجموع این اقدامات حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه داشته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: این استان بیش از ۱۱ هزار کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی آسفالته دارد که چنانچه عمر مفید روسازی آسفالت راه‌ها در وضعیت موجود ۱۰ سال لحاظ شود، همه ساله باید روش‌های حفاظتی یا روکش آسفالت، برروی هزار کیلومتر از راه‌های استان انجام شود که اعتبار مورد نیاز آن ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

 

وی با اشاره به اجرای روکش آسفالت از محل اعتبارات بازسازی سیل در راه‌های استان برای ۶ ماه دوم افزود: با توجه به تامین اعتبار از منابع ملی و استانی در صورت تامین به موقع قیر و مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر روکش و ۱۵۰ کیلومتر اندود حفاظتی فوگسیل در راه‌های استان انجام می‌شود.

 

شهامت با تاکید بر لزوم  ارتقای ایمنی در محورهای اصلی استان گفت: اقدامات کم‌هزینه نظیر تابلوهای انتظامی و اخباری و خط‌کشی آن و احداث استراحتگاه موقت در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قرار گرفته است که در مدت ۲ سال باید انجام شود و نیازمند ۲۴ میلیارد تومان اعتبار است.

بیشتر بخوانید   ضد عفونی و گند زدایی بیمارستان شهدای قاین از سوی شرکت تیزپاک خراسان

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها