۹ قرارگاه عملیاتی در بسیج و سپاه خراسان جنوبی فعال است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز سازندگی، محرومیت زدایی و پدافند غیر عامل از جمله ماموریت‌های بسیج و سپاه است گفت: ۹ قرارگاه عملیاتی در بسیج و سپاه استان داریم.

به گزارش  پیام خاوران، سردار علی قاسمی صبح امروز در همایش فرماندهان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بسیج را امت پیش رو و پیشگام دانست و اظهار داشت: شالوده امروز و آینده جمهوری اسلامی در بیانیه گام دوم نهفته و نقشه راهی است.

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی در بین سپاه و بسیج یک گفتمان است و باید بیانیه گام دوم انقلاب نیز به یک گفتمان تبدیل شود گفت: در حال حاضر ۳۰۰ صندوق قرض الحسنه در پایگاه‌ها و در بین اقشار مختلف تشکیل شده که باید افزایش یابد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج در زمان جنگ تنها جنبه دفاعی و امنیتی شهرها را بر عهده داشت اما امروزه وظایفش بسیار گسترده شده و در تداوم گام اول انقلاب و در تداوم سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی برای چهل سال دوم انقلاب تدوین شده است.

قاسمی افزود: ۹ قرارگاه عملیاتی در بسیج و سپاه استان وجود دارد که قرارگاه امام سجاد(ع)، قرارگاهی اجتماعی بوده که در زمینه تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه و محرومیت زدایی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام حسین (ع) استان قرارگاهی دفاعی است افزود: گردان‌های امام حسین (ع) ماموریت دفاع سرزمینی در محدوده جغرافیایی را بر عهده دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امروز به واسطه خون هزاران شهید انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در نظام جمهوری اسلامی داریم و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه‌ای چهل ساله را پیش رو قرار می‌دهد.

قاسمی با بیان اینکه امروزه بسیج کامل و بالغ شده و جشن چهل ساله آن را برگزار می‌کنیم افزود: امروز خدمات رسانه‌ای، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی برای بسیج اولویت و اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید   توزیع گوشت در آشفته بازار

وی با بیان اینکه نخستین اولویت بسیج و سپاه امنیتی بوده چراکه دشمن به دنبال نفوذ به همه ارکان نظام است گفت: مشارکت اثربخش در عرصه‌های امنیتی غیر مسلحانه، خدمات رسانی، سازندگی، محرومیت زدایی، اقدامات فرهنگی، امداد، نجات و پدافند غیر عامل از دیگر ماموریت‌های بسیج و سپاه است.

قاسمی تصریح کرد: مقابله با جنگ نرم دشمن، کمک به عمق بخشی داخلی، آماده سازی و ایجاد ظرفیتی همه جانبه برای به گارگیری بسیجیان در گردان‌ها، مقابله با تهدید سخت و نیمه سخت غیر مسلحانه و کمک به آمادگی یگان‌های مردم پایه از جمله ماموریت‌های بسیج و سپاه است.

وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب لازم است نهادهای فرهنگی، پژوهشگران و مراکز فرهنگی و علمی بیشتر کار کنند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها