دشمن با هزینه های بسیار به دنبال تفرقه بین جوامع اسلامی است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن با هزینه های بسیار به دنبال تفرقه بین جوامع اسلامی است .

به گزارش “پیام خاوران”، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی صبح امروز در نشست سالانه دشمن با هزینه های بسیار به دنبال تفرقه بین جوامع اسلامی استعلمای شیعه و اهل سنت که  در بیرجند برگزار شد افزود: دشمنان همواره با هزینه های بسیار سنگین در حوزه های مختلف از جمله نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال ایجاد تفرقه و تنش بین کشورهای اسلامی هستند و هدفشان تجزیه اسلام و مسلمین است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز کشورهای غرب و شرق برای رسیدن به مقاصد شان درصدد مقابله با اسلام برخاسته اند ،گفت: آنچه در میانمار ، عراق ، افغانستان ، سوریه ، فلسطین و یمن شاهد هستیم همه از توطئه ها و فتنه انگیزی های دشمنان نشأت می گیرد.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی دیگر از ترفندهای دشمنان برای نابود کردن اسلام جلوگیری از پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی است افزود: بایستی شیعه و اهل سنت هوشیارانه با اتحاد و همدلی به مقابله با دشمنان برخیزند و با یک وحدت عملی، روز به روز به ترقی و پیشرفت جامعه کمک کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی به حضور برخی کشورهای سلطه جو در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور این کشورها همچون امریکا در افغانستان سبب شده است که امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد توسعه و تولید مواد مخدر در افغانستان و از طرفی گسترش فقر و بیکاری و انواع بیماری ها و گروه های تروریستی داعش در این کشور باشیم.

 

وی با بیان اینکه امروز حضور جنایت کاران اروپایی را نیز در سایر کشورها همچون یمن به نحو دیگری داریم می بینیم افزود: جنایت های عربستان و کودک کشی ها و بردارکشی های آنها، همه ازهم پیمانی آنها با اسرائیل  و آمریکا نشأت می گیرد.

بیشتر بخوانید   آمادگی میزبانی مسابقات ملی و منطقه ای درخراسان جنوبی/امیدوارم در ورزش خراسان جنوبی تحول ایجاد شود

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مشترکات شیعه و اهل سنت در عقیده، شریعت و عبادات حدود ۹۰ درصد است افزود: باید بر این همه مشترکات بیشتر تمرکز کنیم تا جلوی هرگونه فتنه و تفرقه از سوی دشمنان گرفته شود.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: باید ما مسلمانان تمدن نوین اسلامی را با کمک همدیگر در جهان اسلام رقم بزنیم و این تنها  در سایه همدلی و اتحاد میسر می شود .

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه در دفاع از کشور و مرزهای ایران اسلامی و مقابله با اشرار کور دل، خون شیعه و اهل سنت با هم درآمیخته است افزود:  با اجتماع ظرفیت های کشورهای اسلامی و همدل و متحد بودن جامعه اسلامی قطعا مبانی، اهداف و آرمانهای اسلامی در جهان منتشر می شود و تمدن اسلامی رقم می خورد.

 

مولوی سید محمد حسینی از علمای اهل سنت هم به دسیسه های دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان امروز می خواهند از هرگونه غفلت مسلمانان به نفع خودشان استفاده کنند و برای رسیدن به این اهداف خود از هرگونه ترفندی استفاده میکنند.

 

وی با بیان اینکه جنگ نظامی، محاصره های اقتصادی و تفرقه بین گروه ها و مذاهب به خصوص اهل سنت و تشیع، تنها برخی از ترفندهای دشمنان است افزود: با وجود یک امت واحده، آنها هیچگاه به مقاصدشان نخواهند رسید.

 

یکی از شعرای اهل سنت هم در این مراسم اشعار وحدت بخشی را سرود.
منبع:صداوسیما

بیشتر بخوانید   فرودگاه بین المللی بیرجند بنام "شهیدمحمودکاوه" تغییر نام داد

انتهای پیام

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها