قوه قضائیه می تواند درکنار باقی مسئولان نظارتی، بازدارنده باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: یکی از جایگاه هایی که می تواند در کنار باقی مسئولان نظارتی، بازدارنده باشد، قوه قضائیه است که الحمدالله کارش را زیبا شروع کرده است.

به گزارش “پیام خاوران “، آیت الله سیدعلیرضا عبادی شامگاه دوشنبه دردیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: امروز به لطف خداوند متعال امیدی به صورت ویژه در دل های مردم ایران درخشیده است و این قدم هایی که برمی دارید و تلاش هایی که می کنید در جهت تثبیت بیش از پیش قوه قضائیه، انشاءالله که جزء مجاهدت ها محسوب شود.

وی با بیان اینکه حفظ شئون مسئولان و مردم باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: مدت ها و سالهاست که افکار عمومی از عدم نظارت به صورت موثر رنج می برند حال فرق نمی کند در اداره، آموزش و پرورش، بازار، داد و ستدها و بانک باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت:نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امروز می خواهد به عنوان یک الگو در جهان تأثیرگذار باشد، متأسفانه خودش از درون دچار آفت شده است، و تعداد این پرونده های زیادی که رقم می خورد اصلا با شأن جمهوری اسلامی نمی سازد.

آیت الله عبادی بیان کرد: مشکلات سطح جامعه متأثر از مشکلات مسئولانی است که در مدیریت جامعه یا سهل انگاری می کنند یا تحت تأثیر جریان ها و احزاب قرار می گیرند، بنابراین عدالت لازم را انجام نمی دهند و قانون را اجرا نمی کنند.

وی بیان کرد: وقتی زیر مجموعه یک مسئول احساس کند که همه چیز رهاست، از این وضعیت متأثر می شود و اینگونه قید قانون مداری برداشته می شود، در این صورت این برای جامعه بسیار مضر است.

بیشتر بخوانید   پروژه‌های تمام الکترونیک قضائی کشور رونمایی شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جایگاه قوه قضائیه بر همه روشن است، بنابراین اگر چنانچه آن جایگاه اصلی که در دین تشریع و به وسیله رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تثبیت شده، تبیین گردد، باقی امور خود به خود حفظ می شود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: یکی از جایگاه هایی که می تواند در کنار باقی مسئولان نظارتی، بازدارنده باشد، قوه قضائیه است که الحمدالله کارش را زیبا شروع کرده است.

آیت الله عبادی گفت: آنچه در فلسفه امور قضایی مطرح است انتقام گیری نیست بلکه یک تربیت است، سازش، سهل انگاری، تساهل و ترحم بسیار ضرر آفرین است زیرا اگر برخوردها آبکی باشد و سهل انگاری صورت گیرد و فرد به دنبال حزب و گروه باشد و یک عده ساحل امنی برای خود داشته باشند به مانند مرض همه را می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم وقتی امیدوار می شوند که ببینند حساب و کتابی وجود دارد و اعمال، بازدارنده است تصریح کرد انقلاب ما مخصوص مردم ایران نیست بلکه یک انقلاب جهانی است و در سطح بین الملل نیز پیروز است، اما ما کارهایی می کنیم و شرایطی را ایجاد می کنیم که در داخل برخی ها تردید می کنند و این محصول دست خود ماست.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها