درد بیماری، رنج انتظار

بیماران ، بیماری و درد بیماری برای آنها کافی است و منتظر ماندن برای گرفتن نوبت اجحاف در حق آن هاست.

به گزارش “پیام خاوران”، کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا یکی از مراکز درمانی بیرجند است که این روزهای گلایه های زیادی از شهروندان در خصوص شلوغی و نوبت دهی این مرکز درمانی می شنویم.

 

یکی از شهروندان روستایی  خراسان جنوبی گفت: نبود امکانات ارتباطی کار را برای ما سخت کرده است.

 

او با اشاره به نبود اینترنت در روستا می گوید: من سواد شماره گیری تلفنی را ندارم ، حالا چگونه می توانم اینترنتی نوبت بگیرم .

 

یکی دیگر از شهروندان هم گلایه از تاخیر پزشک داشت و گفت: زمانی که مراجعه به پزشک می کنیم باید ساعت ها منتظر امدن پزشک به کلینیک باشم.

 

او افزود: در بعضی مراکز درمانی دولتی علاوه بر درد بیماری باید رنج انتظار هم تحمل کنیم و گاهی اینقدر برای گرفتن نوبت منتظر می شویم که حال بیمار خود را فراموشی می کنیم.

 

شهروند دیگری که دل پری از نوبت دهی کلینیک داشت گفت: بعد ازهمه ی این مشقت ها زمانی  که موفق به گرفتن نوبت شدم اما با  مراجعه به کلینیک با نبود پزشک روبرو شدم.

 

برای پیگیری این موضوع گفت و گویی با رییس بیمارستان داشتیم . او که خیلی از حرف های مردم را قبول دارد می گوید :این روش ها معایب و مزایای خودش را دارد و ما در صدد هستیم که معایب رو شناسایی بکنیم و راه چاره ای برای نواقص پیدا بکنیم.

 

بیماران ، بیماری و درد بیماری برای آنها کافی است و منتظر ماندن برای گرفتن نوبت اجحاف در حق آن هاست.

بیشتر بخوانید   سردرگمی در پرداخت کرایه های متفاوت تاکسی /کرایه‌های گران در تاکسی‌های بیرجند

 

اصلاح این فرایند ها و رعایت مسائل اخلاقی توسط پزشکان، مردم و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و همچنین حل موضوع کمبود پزشک در استان از راهکار هایی است که می تواند از معطل کردن مردم در مراکز درمانی بکاهد.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها