۵۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی خراسان جنوبی شد

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه در هفت ماهه سال جاری ۵۰ هزار و ۵۴۸ پرونده وارد محاکم قضایی خراسان جنوبی شد، گفت: ۳۴ درصد پرونده های شورای حل اختلاف به سازش منتهی می شود.

به گزارش “پیام خاوران”، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در نشست با قضات دادسرا و دادگاه های بیرجند اظهار کرد: استان خراسان جنوبی ۱۳ حوزه قضایی و دو دادگاه بخش دارد که در هفته آینده دادگاه بخش دیهوک اضافه می شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان در هفت ماهه سال جاری، گفت: مجموع پرونده های وارده به دادگستری استان طی این مدت ۵۰ هزار و ۵۴۸ فقره بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۹ هزار و ۹۸۴ پرونده وروده بوده است کمتر از یک درصد افزایش ورودی پرونده را داشته ایم.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه از مجموع پرونده وارده در سال جاری به دادگستری استان ۴۹ هزار ۲۴۷ پرونده (معادل ۹۷ درصد) مختومه شده است، افزود: در سال گذشته ۹۴ درصد پرونده های ورودی رسیدگی شده بود که امسال پنج درصد نرخ رسیدگی افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: میانگین زمان رسیدگی در دادگاه های خراسان جنوبی ۲۳ روز و در دادسراها ۹۰ روز است که باید متوسط زمان رسیدگی در دادسراها نیز کاهش یابد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان مهرماه ۸ هزار و ۸۳۸ پرونده در دادگستری استان در نوبت رسیدگی قرار دارد، عنوان کرد: مجموع پرونده های ورودی به اجرای احکام کیفری ۹ هزار و یک پرونده است که ۷ هزار و ۸۷۲ پرونده معادل ۹۷ درصد مختومه شده است.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه تا پایان مهرماه ۷ هزار و ۳۴۲ پرونده در اجرای احکام کیفری موجود است، افزود: مجموعه پرونده های ورودی به اجرای احکام مدنی سه هزار و ۴۱۳پرونده بوده که ۹۶ درصد مختومه شده و اکنون یک هزار و ۹۸۷ پرونده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید   گام دوم نهضت آموزش تئاتر خراسان جنوبی برداشته شد

 

به گفته وی در هفت ماهه سال جاری مجموع پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان ۱۵ هزار و ۲۴۵ پرونده بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد پرونده های ورودی کاهش دارد و ۹۹ درصد پرونده های وارده در سال جاری به شوراهای حل اختلاف استان مختومه شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین زمان رسیدگی پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان ۱۷٫۵ روز است، تاکید کرد: ۳۴ درصد پرونده های در شورای حل اختلاف منجر به مصالحه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در بحث اطاله دادرسی در خراسان جنوبی با معضل رو به رو نیستیم، ادامه داد: ۷۱ درصد زندانیان استان جرایم آنان مربوط به مواد مخدر و ۱۵ درصد مربوط به جرم سرقت و ربودن مال غیر است.

 

وی تعداد زندانیان محکومین مالی استان را ۱۶۳ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۲۸ نفر محکوم مهریه و مابقی محکوم مالی غیر مهریه هستند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه اكنون ۹۲ درصد زندانیان استان مرد و هشت درصد زن هستند، عنوان کرد: همچنین ۵۰ درصد زندانیان استان دارای سابقه کیفری هستند.

منبع:شبستان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها