خراسان جنوبی در شب میلاد رسول مهربانی غرق در شادی / شیعه و سنی در شب میلاد در کنار هم + تصاویر

در شب وروز میلاد رسول مهربانی ها و میلاد موسس مکتب جعفری جای جای خراسان جنوبی غرق شادی و نشاط بود و شیعه و اهل سنت در کنار هم این شب را جشن گرفتند.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، در شب وروز میلاد رسول مهربانی ها و موسس مکتب تشیع خراسان جنوبی غرق در شادی و سرور است. مردم مومن، ولایت مدار و خداجوی شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) و میلاد مسعود امام جعفر صادق (ع)  این شب فرخنده را جشن گرفته و بر وحدت بین شیعه و اهل سنت تاکید کردند.

جای جای استان کویری خراسان جنوبی با برگزاری جشن ها شادی ها نشست،همایش،نصب پلاکارد، پرچم،پارچه های رنگین، آذین بندی خیابانها، نور افشانی،برپایی ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف شهر به ویژه مساجد،حسینیه ها کانون وحدت در این استان است.

از مهم‌ترین برنامه های امشب دیدار برادران اهل سنت با تشیع و حضور جمعی از بزرگان اهل سنت در مسجد امام حسین(ع) که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دیوان عالی کشور و اقشار مختلف مردم همراه با مولودی خوانی،مراسم سخنرانی برگزار شد و مردم عشق و اردات خود را به آخرین پیامبر مهربانی رسول اکرم و فرزند ش امام جعفر صادق (ع) ابراز کردند.

رئیس دیوان عالی کشور هم در این مراسم ضمن تبریک شب میلاد اظهار داشت: سیاست راهبردی نظام از روزی که طلوع کرد ایجاد وحدت بین فرق اسلامی بوده  و  سیاست کلی رفع تفرقه است  زیرا همه ما می دانیم که دشمن از تفرقه استفاده میکند.

‌حجت الاسلام مرتضوی مقدم با طرح سئوال مبنی بر اینکه که تفرقه چه آثار شوم در جوامع بشری دارد  و دشمن هرگاه بخواهد بر ملتی پیروز شود اولین کار ایجاد تفرقه در بین جامعه  است افزود: جمهوری اسلامی  از روزی که متولد شد  تخم بصیرت را کاشت و مردم را بیدار  کرده است.

بیشتر بخوانید   انجام نوبت دهی ۵۰ درصد از پزشکان متخصص بیمارستان شهیدرحیمی از طریق سیستم ارجاع

وی گفت: یکی از اهداف اصلی اسلام  فریاد اتحاد و یگانگی  است که اسلام تاکنون این فریاد را بلندکرده  و امروز  اگر دشمنان عالم و اسلام بیشترین کینه را نسبت به نظام دارند به دلیل روشنگری هایی است که اسلام و  نظام داشته است.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه  دولتها در سطوح مختلف متعدد اند افزود:کینه ای که دشمن  به خصوص آمریکا به جمهوری اسلامی و نظام دارد از آن جهت است که انقلاب اسلامی روشنگری، پرده دری از نقشه های شوم  دشمن ر ا داشته و همواره به مردم آگاهی  میدهد.

وی داشتن رهبری آگاه و بصیر  را از موفقیت های نظام دانست و بیان داشت:  اوایل انقلاب امام خمینی درباره بصیرت تیزبینی داشت و  ملت را بیدار، آگاه کرد و تا کنون از آثار نفس های آن مرد بزرگ  جمهوری اسلامی سر پاست و  پس از او رهبر انقلاب، رهبری  آگاه، بصیر، آینده نگر همان راهی که امام خمینی رفت  ادامه میدهد و همواره با  روشنگری، بصیرت آگاهی این حلقه ها را بهم وصل دارد.

مرتضوی مقدم با بیان اینکه  وحدت یک راهبردی است که توانسته است در برابر همه توطعه های دشمن جمهوری اسلامی را بیمه کند افزود: سابقه  هفته وحدت به قبل از انقلاب بر میگردد  و امام خمینی(ره) اولین پایه گذار هفته وحدت بوده اما انچه که برای ما مهم است دشمن شناسی است ما اگر بدانیم دشمن چیست و به توطعه ها آگاه باشیم پیروزیم.

رئیس دیوان عالی کشور بیان داشت:  آنچه اسلام از دست دشمنان ضربه خورده به دلیل  تفرقه هایی است که اتفاق افتاده است اماانچه برای ما مهم است حفظ نظام است زیرا دشمن تمام راهکار، افکار خود را در سطح جهان روی هم گذاشته تا راهی برای شکست نظام پیدا کند اما تاکنون موفق نشده زیرا تا زمانی مردم ایران و مسلمانان  دست در دست هم و  یک فریاد و یک هدف دنبال و بصیرت دارند دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد.

بیشتر بخوانید   قدردانی استاندار خراسان جنوبی ازحضور مردم در راهپیمایی 13 آبان

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها