ویزیت ۳ هزار نفر در بیمارستان صحرایی زیرکوه/جهادگرانی که لباس سفید خدمت را بر تن کردند

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان جنبوی با بیان اینکه برای نخستین بار در چهل سالگی بسیج، بیمارستان صحرایی در زیرکوه برپا شده است گفت: از پنج شنبه گذشته تا کنون ۷ هزار نفر از مردم منطقه از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره مند شدند.

به گزارش” پیام خاوران”، سن وسالشان زیاد نیست اما امده اند تا در مناطق محروم وکم برخوردار خدمت کنند و هرکاری که از دستشان بر میآید برای مردم منطقه انجام دهند.

 

علاوه بر درد وبیماری یکی از مشکلات مردم در مناطق کم برخوردار هزینه درمان و دوری از مراکز درمانی است. شهرستانهایی که از کمترین خدمات پزشکی ودرمانی بی بهره اند و مجبورند برای درمان مسافت زیادی را در شهرستان طی کنند حال با استقرار بیمارستان صحرایی تخصصی شهدای عشایری که در سه راه آبیز وشهر حاجی اباد زیرکوه مستقر است روزی بیش از ۷۰۰نفر بیمار مراجعه وویزیت میشوند.

 

کمبود امکانات تجهیزات پزکشی ودرمانی در شهرستان زیرکوه پای جهادگران را به این شهرستان باز کرد جهادگرانی که هرکدام آمده بودند تا دین خود را به مردم ادا کنند.

 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با پیام خاوران اظهار داشت: بیمارستان صحرایی تخصصی شهدای عشایری در سه راه آبیز شهر حاجی آباد زیرکوه از روز پنج شنبه کار خود را آغاز کرد.

 

هیهات با بیان اینکه تعدا ۱۲۵ نفر از پزشکان،کادر تخصصی بیمارستان به مدت یک هفته به بیماران خدمات رایگان ارائه میدهند افزود پزشک متخصص،۱۰نفر داندان پزشک، جراحی سرپایی، کارشناس پرستاری، رادیولوژی، داروساز، ارتوپد، پزشک داخلی، بینایی سنجی، چشم پزشک، متخصص زنان، سونوگرافی، متخصصان قلب و عروق، اطفال، پوست، گوش، حلق و بینی و مغز و اعصاب در این بیمارستان صحرایی خدمات عرضه می‌ کنند.

 

وی با بیان اینکه این بیمارستان تا روز پنج شنبه ۱۴ برای ویزیت بیماران دایر است افزود:روزانه ۷۰۰بیمار در بیمارستان صحرایی دخات رایگان دریافت میکنند .

بیشتر بخوانید   ارسال ۴۰۰ چادر برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان

 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: پذیرش بیماران در این بیمارستان از طریق سیستم ارجاع شبکه بهداشت و درمان با همکاری شبکه بهداشت و درمان زیرکوه در حال انجام است.

 

وی بیان داشت: حداکثر سعی و توان خود را گذاشته ایم که پزشکان متخصص تمام وقت به مردم خدمات ارائه دهند و تا جایی که به تشخیصشان خدشه‌ای وارد نشود پاسخگوی بیماران هستند. داشتن فرم ارجاع از سوی مرکز بهداشت شهرستان برای معاینه بیماران الزامی است.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار در چهل سالگی بسیج بیمارستان صحرایی در این منطقه برپا شده وروزانه ۵۰۰نفر برای درمان مراجعه میکنند.


هیهات افزود: دراین بیمارستان صحرایی ۱۲۵ پزشک در ۱۳ رشته تخصصی روزانه بیماران را ویزیت میکنند واز هفته گذشته تا کنون ۱۳ هزارنفر ویزیت شدند.

 

وی با بیان اینکه قرار است این بیمارستان تا روز پنج شنبه برپا باشد بیان داشت: در این دو روز قرار است به هزار نفر از مردم خدمت ارائه شود..
هیهات افزود: بیمارستان صحرایی زیرکوه از ۷ آبان به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج ودرحاشیه برگزاری یادواره شهدای عشایر برپا شد واین بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،فرمانداری زیرکوه وتیپ مردم پیاده سپاه انصارالرضا(ع) برپا شده است.

 

وی بیان داشت: داروخانه در محل این بیمارستان مستقر شده وداروهای مورد نیاز بیماران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان تامین شده است وروند ارجاع بیماران به پزشکان از دو ماه گذشته با همکاری شبکه بهداشت ودرمان زیرکوه وخانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان بیماران نیازمند به خدمات تخصصی شناسایی وبا دریافت فرم ارجاع به این بیمارستان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید   ضرورت ایجاد و راه اندازی رشته مطالعات آرشیوی در دانشگاه های خراسان جنوبی

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها