اجرای نهضت ملی کاشت نهال در استان/ تولید ۵ میلیون اصله نهال تا پایان دولت دوازدهم در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی ازنهضت ملی کاشت نهال در استان خبر داد و گفت: اداره کل منابع طبیعی متعهد شده با ایجاد و احداث نهالستان در مناطق مستعد استان، نسبت به تولید ۵ میلیون اصله نهال تا پایان دولت دوازدهم اقدام کند.

به گزارش ” پیام خاوران “ محمدصادق معتمدیان عصر امروز با حضور در پویش ملی نهالکاری همگانی استان وقدردانی از زحمات اداره کل منابع طبیعی اظهارکرد: تولید ۲ میلیون اصله نهال تا پایان سال  باید در استان محقق شود.

معتمدیان نهالکاری را گام بلندی در مقابله با توسعه بیابان ها عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، استان خراسان جنوبی در زمینه کاشت درخت، نیازمند توجه بیشتری است.

وی از نهضت ملی کاشت نهال در استان خبر داد و گفت: اداره کل منابع طبیعی متعهد شده با ایجاد و احداث نهالستان در مناطق مستعد استان، نسبت به تولید ۵ میلیون اصله نهال تا پایان دولت دوازدهم  اقدام  کند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که توجه به مراتع استان هم در اولویت برنامه ها قرار دارد،خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح هاب منطقه ای شتر، بنا داریم در ۲۰ هزار هکتار از بیابان های مستعد استان گونه هایی مثل خارشتر بکاریم.

معتمدیان ادامه داد: با مشارکت بنیاد برکت ۲۵۰۰ هکتار از اراضی را واگذار کردیم که مراحل کاشت و احیای این مناطق به زودی انجام می شود.

وی بیان کرد: در راستای تحقق پویش ملی نهالکاری همگانی ۱۴ آذرماه،  ۱۲۰ هزار اصله نهال در ۹۰۰ هکتار از عرصه های خراسان جنوبی کاشته شد.

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی کم‌ترین قاچاق را در مرزها دارد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها