حمایت از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان اصلی زعفران وجود ندارد

پیام خاوران : رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: با تولید ۹۵ درصد زعفران دنیا دارای مزیت هستیم، اما حمایت از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان اصلی این محصول وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “ محسن احتشام درنشست شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت:براساس آمار ۱۵۰ هزار کشاورز در دو استان خراسان رضوی و جنوبی در حال کشت زعفران هستند و این محصول سهم مهمی در اقتصاد کشاورزی دارد و می‌توان گفت بیش از یک میلیون نفر در کاشت و داشت و برداشت آن دخیل هستند.

 

وی گفت: در شورای ملی زعفران درخواست اخذ نیم درصد از ارزش صادرات زعفران توسط شورای ملی زعفران را برای اجرای برنامه‌های مربوط به صادرات و بازاریابی و برندسازی این محصول به‌منظور بازگشت حداکثری ارزش افزوده ارائه کرده‌ایم.

 

رئیس شورای ملی زعفران ایران  تصریح کرد: برندسازی و جایگاه‌یابی برند ملی نیازمند هزینه است و باید هزینه زیادی برای برند ملی کنیم و می‌توانیم هزینه تبلیغات و معرفی زعفران را تا دیر نشده و رقبای جدید خود را معرفی نکرده‌اند، از خود این محصول تامین کنیم.تامین هزینه برای ثبت ملی برند زعفران ایران در اسپانیا را می‌توان از همان نیم درصد صادرات این محصول کسب کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مساله کاهش تعرفه صادرات به هند و چین هم مساله مهم دیگر است که متاسفانه اکنون با تعرفه ۳۷ درصدی برای ورود زعفران به این کشورها روبه‌رو هستیم.

 

احتشام گفت: در گفت‌وگوهای تجاری با ملاقات با طرف‌های چینی و هندی می‌توان ورود زعفران به این کشورها را آزاد کرد زیرا امروز بخش عمده‌ای از زعفرانی که به هند می‌رود از امارات و قطر وارد می‌شود و بخش عمده‌ای که به چین می‌رود غیرمستقیم از ویتنام و هنگ کنگ وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید   تسهیل روند صادرات به افغانستان زمینه ساز کاهش قیمت تمام شده کالا

 

منبع : دنیای اقتصاد

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها