پرداخت ۳۶۳ فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی در خراسان جنوبی

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی از اعطای ۵۶۴ فقره تسهیلات به ارزش ۱۵۵ میلیارد ریال از طریق بنیادبرکت خبرداد و گفت:همچنین ۳۶۳ فقره تسهیلات به ارزش ۳۴میلیاردریال به بنیادمسکن برای ساخت مسکن روستایی اعطا شده است.

به گزارش” پیام خاوران”، کمک کردن به همنوعان حس خوبیست که در وجود همه ما نهادينه شده است که در این راستا از پدیده‌های تازه‌ای که در نیمه دوم دهه ۱۳۴۰ در صحنه اجتماع جلوه‌گر شد و در آغازین سال‌های دهه ۱۳۵۰، در تهران و شهرستان‌ها گسترش چشمگیری پیدا کرد، صندوق‌های قرض‌ الحسنه بود.

 

این صندوق‌ها گذشته از آن که نوعی مقابله با سیستم بانکداری و نظام ربوی حاکم بر آن به شمار می‌رفت، منبع مالی مهمی برای کمک به گروه‌های انقلابی بود.

 

بانک قرض الحسنه مهر ایران نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور جمهوری اسلامي ايران است که با تاكيد بر الگوهاي بانكداري اسلامي در راستاي توانمندسازي و تقويت توان اقتصادي قشرهاي مختلف مردم جامعه و همچنين تلاش براي فقر زدايي و رفع محروميت هاي اقتصادي به ويژه در مناطق كمتر برخوردار فعاليت مي كند.

 

این بانک از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفريني، معيشت، ازدواج، درمان و حمايت از مددجويان سازمان هاي حمايتي و سازمان هاي مردم نهاد به بهبود شاخص هاي اقتصادي در جامعه کمک مي كند.

 

بانک قرض الحسنه مهر ایران با چشم انداز “تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه يافته” برنامه های مسئولیت اجتماعی خود را در محورهای کاري مختلف تدوين و اجرا مي کند.

 

حسین خزاعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: در آستانه دوازدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران هستیم و شعار امسال ۱۲ سال خدمت شفاف و ۱۲ سال خلق فرصت درست است.

 

وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذرماه سال ۷۶ افتتاح شد افزود: سرمایه اولیه این بانک در کشور ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید   برقراری اینترنت همراه برای ۱۰ هزار خانوار روستایی خراسان جنوبی

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر سرمایه موجود در بانک قرض الحسنه مهر ایران در کل کشور به ۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

خزاعی از فعالیت ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد سهم خراسان جنوبی ۱۰ شعبه با ۵۲ نفر پرسنل است.

 

وی با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران فعالیت خود را با الگوی بانک داری اسلامی آغاز کرده است خاطرنشان کرد: هدف از فعالیت این بانک توانمندسازی و تقویت تمام اقشار آسیب دیده است.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی تسهیلات اعطایی این بانک را در بخش های اشتغال، درمان، ازدواج و به صورت قرض الحسنه با نرخ صفر تا ۴ درصد عنوان کرد و یادآور شد: عمده تفاوت این بانک با سایر بانک ها، اعطای خدمات قرض الحسنه با نرخ سود پایین است.

 

خراعی با بیان اینکه بانک داری الکترونیکی در بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت پایلوت انجام می شود اظهار داشت: عمده فعالیت ما بخش زیادی از آحاد جامعه را تشکیل می دهد اما بیشتر اقشار پایین دست و نیازمند جامعه را پوشش می دهیم.

 

وی به تسهیلات اعطا شده از مهرماه سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: در این مدت ۴ هزار و ۷۹۸ فقره تسهیلات به ارزش ۳۵۵ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد و ۱۹ فقره تسهیلات به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی از اعطای ۵۶۴ فقره تسهیلات به ارزش ۱۵۵ میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۳۶۳ فقره تسهیلات به ارزش ۳۴ میلیارد ریال به بنیاد مسکن برای ساخت مسکن روستایی اعطا شده است.

بیشتر بخوانید   اعزام۴۵دستگاه اتوبوس برای انتقال مردم به مراسم تشییع سردارسلیمانی

 

خزاعی با اشاره به اینکه ۲۸۷ فقره تسهیلات برای بانوان بی سرپرست با ارزش ریالی ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است تصریح کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۰ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش ریالی ۷۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال زایی با ۳ قسمت کار را انجام داده ایم خاطرنشان کرد: آغاز کار ما با شرکت سهامی فرش دستباف بود که در این راستا تسهیلات قرض الحسنه برای متقاضیان خرید فرش دستباف پرداخت شد که این امر رونقی در بازار فرش دستباف ایرانی ایجاد کرد.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی افزود: همکاری با صندوق توسعه کشاورزی از اقدامات جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران است که در این راستا فعالیت های قابل قبولی انجام خواهد شد.

 

خزاعی طرح حمایت از کالای ایرانی بر اساس عمل به منویات رهبری را یکی دیگر از برنامه های بانک مهر ایران عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا در چند حوزه به حمایت از محصولات ایرانی کمک خواهد شد.

 

وی انعقاد تفاهم نامه با بیمه دانا و شرکت فرش دستباف را از جمله اقدامات این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: در ۱۲ سال اخیر ۱۱۴ هزار نفر از هم وطنان و هم استانی های خراسان جنوبی را در بانک قرض الحسنه مهر تحت پوشش داشته و افتتاح حساب قرض الحسنه داشته اند.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۷۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مردم داده شده است بیان کرد: حدود ۲۰ درصد منابع استان قرض الحسنه است.

بیشتر بخوانید   اگر بیمه ندارید منتظر ۱۳ آبان بمانید

 

خزاعی با بیان اینکه در جوزه شفافیت بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابتدا روال خود را بر شفاف سازی گذاشته است یادآور شد: در حوزه افتخارات بانک قرض الحسنه مهر ایران، در چند سال اخیر ۳ مدیر ارشد کشوری از بانک تقدیر کردند و اخیرا اتفاق مهمی که رخ داد این است که نشریه بین المللی بنکر که از مهمترین نشریات در حوزه بانک داری است بانک قرض الحسنه مهر ایران را به عنوان سومین بانک برتر اسلامی در جهان معرفی کرد که در ایران این بانک رتبه یک را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسئولیت اجتماعی این بانک در بحث مشارکت در آزادی زندانیان غیر عمد فعال است گفت: همچنین اجرای طرح همیار مهر نیز یکی دیگر از اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۲۵۲ فقره تسهیلات با ارزش ۲ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

 

خزاعی از اجرای طرح بانک داری الکترونیک و کمک به محیط زیست و اسناد سبز خبر داد و اظهار داشت: این طرح از ۲۲ آذرماه امسال به صورت رسمی عملیاتی می شود و در این راستا سعی می شود شعب بدون کاغذ باشد که این امر کمک بزرگی به محیط زیست خواهد کرد.

 

وی از افتتاح شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهرستان حاجی آباد تا پایان سال جاری خبر داد و یادآور شد: همچنین تا پایان خرداد سال آینده یک شعبه دیگر در مهرشهر بیرجند افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها