بيمه گل نرگس از خراسان جنوبي آغاز مي شود

فرماندار خوسف گفت: بيمه گل نرگس براي نخستين بار در كشور به زودي از خراسان جنوبي و اين شهرستان آغاز و فراگير مي شود.

به گزارش “پیام خاوران” محمد شفيعي روز پنجشنبه در جشن شكرگزاري برداشت گل نرگس در خوسف افزود: بحث بيمه گل نرگس براي نخستين بار از اين شهرستان و خراسان جنوبي كليد خورد.

 

وي با بيان اينكه اكنون در ۱۷ استان كشور گل نرگس كاشت مي شود يادآور شد: با مرمت و احياي ۶۱ رشته قنات در خوسف كشت گل نرگس در روستاهاي شهرستان توسعه يافت.

 

فرماندار خوسف اظهار داشت: گل نرگس يكي از بهترين پتانسيل هاي كشاورزي اين شهرستان است و رتبه پنجم برداشت كشور را دارد.

 

وي بيان كرد: در شرايط كنوني كه به لحاظ وضعيت اقتصادي و خشكسالي ها مردم به ويژه كشاورزان در رنج هستند هدف از برگزاري جشن شكرگزاري گل نرگس، صرفا جشن نيست بلكه با برگزاري اين آيين ها نتايج آن را به زودي شاهد خواهيم بود.

 

شفيعي با بيان اينكه از دو سال قبل جشن شكرگزاري گل نرگس در استان برگزار مي شود گفت: در سال نخست برگزاري جشنواره، گل نرگس نه تنها در كشور بلكه در استان هم معرفي نشده بود.

 

وي با بيان اينكه برگزاري جشن گل نرگس سبب معرفي آن به كشور شده است عنوان كرد: امروز با همكاري افرادي كه وارد بازار كار شده اند قيمت هر شاخه گل از ۲۰۰ به يكهزار و ۲۰۰ تومان افزايش يافت.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: همچنين برگزاري جشن شكرگزاري گل نرگس در شهرستان منجر به انعقاد تفاهم نامه هاي مختلفي شد كه براي كشاورزان بسيار موثر بوده است.

 

وي افزود: صندوق كارآفريني اميد با پرداخت تسهيلات به كشاوزان و بهره برداران اميد را در دل نرگس كاران شهرستان زنده كرد.

بیشتر بخوانید   ضرورت اخذاستعلام براي هرگونه حفاري درشهرها و روستاهاي گازداراستان

 

سطح زيركشت گل نرگس شهرستان خوسف ۲۴ هكتار است كه ۷۰ درصد آن بارور است و امسال ۱۲ ميليون شاخه گل به ارزش چهار ميليارد تومان برداشت خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها