صنعت حمل و نقل مایه پیشرفت کشور است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: سیستم حمل و نقل در هر کشوری مایه پیشرفت است و برای جامعه نقش حیاتی دارد.

به گزارش “پیام خاوران”حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار راهداران و اعضای اتحادیه‌ صنفی حمل و نقل استان خراسان جنوبی با گرامیداشت ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان افزود: همچنین حمل و نقل مایه آبروی همگان حتی در سطح بین‌الملل است و امید است مسوولان در هر مقامی که هستند به این مساله بیش از پیش اهمیت دهند.

 

وی گفت: براساس آیات قرآن کسانی که نفع آنان بدون ادعا برای مردم بیشتر است بهترین‌ها هستند، همچنین در میدان مسابقه نیز بهترین کسی است که بر معیارهای صحیح عقلانی و الهی باشد نه مسایل ظاهری و فانی که خواه و ناخواه از دست می‌رود.

 

وی اظهار داشت: یکی از نیازهای انسان با استعدادهایی که دارد در چارچوب مادی و معنوی، تحرک و جا به جا شدن است و اگر تحرک نباشد هیچ نیازی رفع نخواهد شد.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: خدا به عنوان یک نعمت بزرگ ابزار تحرک را بر بشر ارزانی کرده است، همانطور که در اهداف شخصی باید به سمت هر مقصدی تحرک وجود داشته باشد جامعه نیز مقاصدی دارد که برای رسیدن به آن نیاز به سیستم حمل و نقل است.

 

وی بزرگترین شاخص نعمت هر جامعه‌ای را سیستم حمل و نقل آن دانست و گفت: عبادت تنها در نماز و روزه نیست و هر عملی که انسان به عنوان یک وظیفه شناخته شده انجام دهد وانگهی در آن قصد قربت کند، عبادت محسوب می‌شود مانند کارگری که به دنبال کسب روزی حلال می‌رود.

 

بیشتر بخوانید   پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بمناسبت شهادت سردار سلیمانی

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: آنچه در مساله حمل و نقل به عنوان نیاز بزرگ جامعه مطرح است نیز از عبادات بزرگ محسوب می‌شود که همراه با ایمان، عقیده و طهارت نفس است.

 

وی افزود: حضور رانندگان و سیستم حمل و نقل در مسایل ارزشی مانند اربعین حسینی، عتبات عالیات یا رفع مشکلاتی همچون سیل‌های اخیر، ارزش این کار را نشان می‌دهد؛ ارزشی که با هیچ عدد و ارقامی نمی‌توان آن را نوشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به خاطر اینکه خار چشم بیگانان است، همیشه دشمن داشته و دارد، دشمنی که همواره سعی می‌کند به کیفیت‌ها آسیب برساند.

 

وی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل زوایای متعددی دارد گفت: بخشی از این زوایا مربوط به نیروی انسانی مومن، متعهد و آماده به کار است و بخشی نیز وسیله نقلیه است.

 

وی ادامه داد: با توجه به تجربه‌هایی که کسب کرده‌ایم و از طرفی اکنون که کشور در شرایط عادی قرار ندارد و دشمن از هر طریقی درصدد آسیب رساندن به جامعه است باید مسوولان کشور از نیروی انسانی فعال در حوزه حمل و نقل حمایت و پشتیبانی کنند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: مسؤولان باید زمینه‌های لازم را برای پشتیبانی از نیروی انسانی فعال در حوزه حمل و نقل فراهم کنند تا از این طریق بتوان آنچه مربوط به جاده‌ است را به حد استاندارد مطابق با میزان ترافیک برسانند.

 

وی اضافه کرد: گاهی انسان آرمان‌هایی دارد اما شرایط برای رسیدن به آن فراهم نیست مانند محبت والدین به فرزندان، به این صورت که والدین نمی‌توانند تمامی نیازهای فرزند خود را برآورده کنند اما اگر آنچه در توان دارند برای وی هزینه کنند، فرزند نیز قانع می‌شود.

بیشتر بخوانید   افزایش بیماران بستری و بدحال کرونا در بیمارستان ولیعصر(عج)بیرجند نگران کننده است

 

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه سهل‌انگاری برای هیچکس پذیرفته نیست گفت: شاید جدیت در کار باشد و امکانات موردنیاز در موقعیت‌های خاص وجود نداشته باشد اما نباید در انجام امور سهل‌انگاری شود.

 

وی خطاب به راهداران و رانندگان گفت: از اینکه زمینه کسب و کار فراهم شده تا به عنوان بهترین عبادت در این حوزه مشغول به کار باشید، شکر نعمت همان حُسن عملی است که در خدمت شما قرار دارد.

 

وی افزود: ارزش هر کاری زمانی معین می‌شود که در نامه عمل به عالم بعد از مرگ منتقل می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها