اعتبار ویژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه قنوات کشور لازم است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به وجود قنوات بسیار در کشور و ۶هزار قنات در خراسان جنوبی و لزوم مرمت، احیا و لایروبی آنها به منظور حفظ آبدهی آنها خواستار توجه ویژه جهاد کشاورزی به بودجه قنوات در سال ۹۹ شد.

به گزارش “پیام خاوران”نظر افضلی اظهار داشت: با اشاره به دیدار با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: در این دیدار مصوبات سفرهای چند ماه گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان و به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه پیگیری و خواستار تحقق کامل مصوبات سفر مذکور و توجه ویژه به حوزه انتخابیه شدیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: اختصاص بودجه برای  مقابله با ریزگردها و کمک به بیابان زدایی از جمله مصوبات سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان بود.

 

افضلی با اشاره به وجود قنوات بسیار در کشور و ۶۰۰۰ قنات در خراسان جنوبی و لزوم مرمت، احیا و لایروبی آنها به منظور حفظ آبدهی آنها خواستار توجه ویژه جهاد کشاورزی به بودجه قنوات در بودجه سال ۹۹ شد.

 

وی عنوان کرد: همانند احداث سازه‌های آبخوان و آبخیزداری که در بودجه سال‌های ۹۷ و ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آن اعتبار ویژه اختصاص یافت، برای قنوات نیز از همین محل باید اعتبار ویژه در نظر گرفته شود تا شاهد بهبود وضع قنوات باشیم زیرا اقتصاد مردم روستاهای نهبندان و سربیشه به آن وابسته است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی در این زمینه نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته شد و امضای ۱۳۳ نماینده مجلس شورای اسلامی نیز اخذ شد.

 

افضلی گفت: در این نامه تقاضا شده بود که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای قنوات نیز اعتبار در نظر گرفته شود که با توجه به شرایط خاص کشور در سال ۹۸ با این طرح مخالفت شد.

بیشتر بخوانید   1000 هکتار گلخانه در استان خراسان جنوبی ایجاد می شود

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اهمیت بسیار بالای موضوع قنوات در کشور و استان‌های کویری، در بودجه سال ۹۹ شاهد افزایش چشمگیر بودجه این بخش باشیم.

 

افضلی اظهار داشت:  بودجه قنوات کشور در سال ۹۵ معادل ۱۶ میلیارد بود که در ۳ سال به ۱۴۰ میلیارد افزایش پیدا کرده اما این بودجه بسیار کم بوده و باید برای توسعه قنوات اعتبار ویژه در نظر گرفته شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها