پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری خوسف

مبلغ ۳۶۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در شهرستان خوسف پرداخت شد.

به گزارش “پیام خاوران” اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شروع طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، تعداد ۲۷۹ طرح در سامانه کارا مربوط به شهرستان خوسف بوده که از این تعداد ۱۸۱ طرح به مبلغ ۳۸۴.۶ میلیارد ریال در کمیته فنی شهرستان مصوب شده است.

 

او افزود: از مجموع طح‌های شهرستان خوسف، تعداد ۱۷۷ طرح به مبلغ ۳۶۵.۱ میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد ۵۳۶ فرصت شغلی در شهرستان، موفق به دریافت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری شدند.

 

اشرفی از پرداخت ۱۲ درصد تسهیلات پرداخت شده استان از محل اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: شهرستان خوسف از نظر جذب اعتبارات از این محل در رتبه سوم در بین شهرستان‌های استان قرار دارد.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خواستار معرفی و اطلاع رسانی ظرفیت‌های موجود در طرح‌ها و سیاست‌های فعال بازار کار توسط هر یک از اعضای گروه کاری اشتغال در شهرستان شد .

 

او با اشاره به اینکه مجموع عملکرد شهرستان از ابتدای اجرای طرح تا کنون ۲۴ نفر در ۱۶ واحد پذیرنده است که این تعداد ۲.۵ درصد کارورزان استان را شامل می‌شود. افزود: در سالجاری ۲ نفر کارورز در کارخانه چدن کویر به کار گرفته شده اند.

 

اشرفی  اعلام کرد: تعهد شهرستان در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۵۰ نفر بوده است که تا کنون تعداد ۴۹ نفر معادل ۹۸ درصد تعهد از طرح مهارت آموزی در شهرستان بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید   ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان خراسان جنوبی اهدا شد

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تعداد ۹۷ مجوز مستقل در حوزه مشاغل خانگی صادی شده است که از این محل پیش بینی ایجاد تعداد ۹۷ فرصت شغلی در شهرستان می‌شود.

 

او اظهار کرد: ۹.۷ درصد مجوز‌های صادره مشاغل خانگی استان در شهرستان خوسف بوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها