میانگین باسوادی در خراسان‌جنوبی ۹۶ درصد است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: میانگین باسوادی در خراسان‌جنوبی یک درصد از میانگین کشوری بیشتر و در حدود ۹۶ درصد است

به گزارش “پیام خاوران”، محمد علی واقعی صبح شنبه در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس نهضت سواد آموزی اظهار کرد: در سال ۵۸ مرحوم حضرت امام (ره) تأکید فراوانی بر رفع بیسوادی بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های سنی داشتند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امام (ره) سوادآموزی را حتی از مواردی چون بهداشت از اهمیت بالاتری می‌دانستند.

 

واقعی ادامه‌داد: هر چند قبل از انقلاب اسلامی نیز اقداماتی در راستای رفع بیسوادی در قالب آموزش اکابر انجام می‌شده است ولی با این وجود کمتر از ۵۰ درصد جمعیت آن روز و تنها در حدود ۳۲ سواد خواندن و نوشتن داشتند.

 

وی افزود: در حال حاضر میانگین باسوادی در سطح کشور ۹۵ درصد و در خراسان‌جنوبی نیز در حدود ۹۶ است که این آمار از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان یکی از موارد مد نظر آموزش و پرورش است که این افراد در هنگام ثبت نام از دانش آموزان و با سوال از میزان تحصیلات والدین شناسایی می‌شوند.

 

واقعی اظهار کرد: سوادآموزی به افراد فاقد سواد در میانگین سنی ۱۰- ۴۹ سال، سواد آموزی به عشایر علی‌رغم مشکلات عدیده به واسطه کویری و پهناور بودن استان، ایجاد مراکز یادگیری مهارت محلی، راه‌اندازی حلقه‌های کتاب و کتاب‌خوانی در بین سوادآموزان و خواندن با خانواده از جمله برنامه‌های نهضت سوادآموزی است.

 

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با اتباع و مهاجرین موضوع آموزش به اتباع بی‌سواد خارجی با همکاری کمیسریا، سواد آموزی به زندانیان بی‌سواد و سربازان بی‌سواد، آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان نیز از دیگر اقدامات و برنامه‌های نهضت سوادآموزی در خراسان‌جنوبی است.

بیشتر بخوانید   برگزاری ۸۷۰۰ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: حدود هزار و ۵۸۰ بی‌سواد در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است، افزود: تاکنون ۵۰ درصد این افراد آموزش دیده‌اند و امیدواریم با همت و تلاش مضاعف باقیمانده این افراد نیز باسواد شوند.

منبع:مهر
انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها