تجلیل ازصنایع کاشی وسرامیک فرزادبه عنوان صادرکننده نمونه ملی واستانی

در مراسم نکوداشت روز ملی صادرات که با حضور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی،استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و صنعتگران برگزار شد از صنایع کاشی و سرامیک فرزاد به عنوان صادر کننده نمونه ملی و استانی تجلیل شد.

به گزارش “پیام خاوران ” مدیر عالی صنایع کاشی و سرامیک فرزاد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما با تقدیر و تشکر از رئیس سازمان صمت مهندس شهرکی وهمکارانشان جهت برپایی این جلسه، تقدیر از صادر کنندگان نمونه استانی و ملی که برای توسعه استان تلاش کرده اند، قائم مقام وزیر صمت دکتر مدرس خیابانی و هیئت همراه،رئیس مجمع نمایندگان و تشکر ویژه از استاندار خراسان جنوبی ومعاونین استاندار جهت حمایت های بی دریغ در خصوص حقوق از دست رفته این استان از سال ۱۳۸۳ مانند معافیت مالیاتی که هر چند اجرایی نشده ولی شایسته قدردانی است، گفت: با هماهنگی های استاندار خراسان جنوبی شاهد حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، دکتر رحمانی وزیر صمت، دکتر صالحی نیا معاون وزیر صمت در استان و قول مساعد آنها در خصوص پیگیری اجرای معافیت مالیاتی استان بوده ایم که امید می رود محقق شود.

وی افزود: با همکاری نمایندگان و مکاتبات استانداران قبلی و فعلی که به ویژه پیگیری های آقای معتمدیان در خصوص حقوق از دست رفته صنعتگران و مرزنشینان که سربازان خط مقدم جبهه می باشند شایسته قدرشناسی است، خواسته ها و دغدغه های آنها منعکس شده است .

محرومیت های زیر ساختی در خراسان جنوبی

وی ادامه داد: با توجه به محرومیت استان خراسان جنوبی و فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری با مرکز کشور، نبود خط ریلی و جاده های نامناسب دوطرفه، نبود جاده های مبادلاتی و برون مرزی،نبود خطوط هوایی مناسب، همجواری با کشور محروم افغانستان و نزدیکی به کشور پاکستان و همچنین استان محروم سیستان و بلوچستان و نیز محرومیت شهرکهای صنعتی استان که زیرساخت مناسبی ندارد و چندین برابر هزینه های سربار به تولیدکنندگان تحمیل می کند، باید حمایت ها هم ویژه باشد .

بیشتر بخوانید   الحاق 763 هکتار زمین به محدوده روستاهای حریم شهرهای خراسان‌جنوبی

توجه ویژه به خراسان جنوبی در معافیت مالیاتی

وی با اشاره به گفته های استاندار محترم که درآمد سرانه استان مرزی و محروم خراسان جنوبی کمتر از ۸۸ میلیون و در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد، گفت: همین محرومیت ها باعث شده معاون اول رئیس جمهور دکتر جهانگیری طی نامه ای به آقایان دکتر دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کند با توجه به لزوم حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و جلوگیری از تخلیه مناطق مرزی در این استان مهم و متاسفانه محروم اقدامات لازم صورت گیرد.

توجه به فرمایشات رهبری در توجه ویژه به مناطق محروم و مرزی

وی به برخی دیگر از دستور العمل ها و نامه های مسئولان کشوری برای حمایت از صنعتگران در استان اشاره کرد و گفت: طبق دستور دکتر نوبخت ، با عنایت به نامه جناب آقای دکتر پورمحمدی به جناب آقای دکتر پارسا و اجرای مصوبه کارگروه ستاد تسهیل استان توسط اداره کل محترم امور مالیاتی استان، کلیه صنعتگران با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بنام سال اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و با توجه به اینکه رهبری چندین سال در این منطقه در اوایل انقلاب در تبعید بوده اند و نسبت به محرومیت منطقه آشنایی کامل دارند در انتظار عملیاتی شدن حقوق از دست رفته شان می باشند که این امر باعث رونق تولید و ارتقای زیرساخت و رغبت سرمایه گذاران خواهد شد.
ناراحتی تولید کننده از تحریم داخلی است نه خارجی

بیشتر بخوانید   رسیدگی به ۱۱۰ پرونده تخلفات حمل و نقل جاده‌ای در خراسان جنوبی

مدیر استان های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور هم در ادامه بعد از شنیدن درد دل های مدیر عالی کاشی و سرامیک فرزاد با بیان اینکه می خواهم از نصفه خالی لیوان حرف بزنم، گفت: تولید کنندگان ما از تحریم خارجی ناراحت نیستند بلکه از تحریم داخلی ناراحت اند. زمانی با بیان اینکه همین تحریم های داخلی باعث شده تا تولیدکننده ای مانند آقای فلاحی اینگونه بر افروخته به شرایط معترض شود، ادامه داد: صادرات یعنی تولید که اگر با موانع روبرو شود شاهد رشد بیکاری و عدم درآمد ملی و مشکلات اقتصادی فراوان خواهیم بود.

مسئولان مشکلات را می دانند در عمل کاری نمی شود

وی معتقد است که هیچ مسئولی نیست که درد تولید کننده و صادرکننده و فعالان اقتصادی را نشنیده باشد و همه این مشکلات را می دانیم اما اعتقاد به عمل نداریم . وی تاکید کرد: باید حرکت عمل گرایانه انجام شود چرا که مملکت ما را گفت و گو درمانی به اینجا رسانده است.

بخش صنعت باید حمایت شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت : بدترین روستای استانی مانند کرمانشاه از بهترین روستای خراسان جنوبی وضعیت بهتری دارد.

نظرافضلی افزود: سیاست حمایت از بخش معدن در مقیاس کوچک و پایلوت کردن خراسان جنوبی اتفاق خوبی بود ولی اگر کسی را که در منطقه ای مثل دهسلم در کویر معدن زده را حمایت نکنید نمی تواند کاری بکند.

وی با بیان اینکه با وجود خشکسالی های ۱۹ ساله باید بخش صنعت را در استان پیش ببریم، ادامه داد: معافیت مالیاتی که از سال ۸۳ مصوب شده چرا در خراسان جنوبی اجرایی نمی شود و باید توجه کرد با این شرایط سرمایه گذاری به استان نمی آید.

بیشتر بخوانید   کارگروه تخصصی حل مشکلات مردم در خراسان جنوبی تشکیل می شود

در این مراسم از مجتمع صنایع کاشی و سرامیک فرزاد به عنوان صادرکننده نمونه استانی و ملی تجلیل به عمل امد.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها