فعالیت ۸ تیم برفروبی و راهداری در محورهای استان خرسان جنوبی

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: با فعال سازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، طی روزگذشته و امروز ۸ باب راهدارخانه و ۸ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال می باشد.

به گزارش “پیام خاوران”جعفر شهامت اظهار داشت : با توجه به بارش برف در گردنه های برفگیر استان در ۳ شهرستان و بارش باران در ۴ شهرستان دیگر، ۲۰ درصد راههای استان از بارندگی تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای شریانی و اصلی استان بصورت روان برقرار می باشد.

 

وی همچنین افزود: ۳۲ دستگاه انواع ماشین الات راهداری و ۶۴ نفر نیروی راهداری با استفاده از حدود ۱۲۵ تن شن و نمک به برفروبی ۳۱۴ کیلومتر راههای استان پرداختند.

 

بر اساس برنامه ریزی انجام شده به محض حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی، برفروبی در راههای فرعی و روستایی استان توسط تیم های راهداری طی روز جاری و با کمک دهیاران انجام خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: دراین ایام، در صورت نیاز عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی اجرا می‌گردد تا شهروندان عزیز مشکلی در راه‌ها مواصلاتی نداشته باشند و خاطر نشان نمود اکیپ‌های راهداری به صورت مستمر در جاده‌ها حضور دارند.

 

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در پایان افزود: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور به آدرس ir. www.141 و اپیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز جهت ارتباط مستقیم با مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان جهت رسیدگی به شکایات ،انتقادات و پیشنهادات شهروندان عزیز فعال می باشند.

 

وی همچنین به رانندگان توصیه نمود: باتوجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم نموده و بویژه در صورت تردد از گردنه های برف گیر استان، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ و چراغ چشمک زن و جعبه کمکهای اولیه و کپسول اطفاءحریق همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید   مفقودشدگان در مناطق صعب‌العبور طبس پیدا شدند

 انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها