پیگیری مصوبات در سفر استاندار خراسان جنوبی به زیرکوه/تاکید در اجرای پروژه‌های عمرانی زیرکوه

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح‌های زیرساختی نباید معطلی وجود داشته باشد گفت: در پروژه‌های در دست اجرا باید چندین تیم به صورت همزمان کار کنند تا سریع به نتیجه برسد.

به گزارش “پیام خاوران “، استاندار خراسان جنوبی از ابتدای ورود به خراسان جنوبی یکی از برنامه‌های اصلی آن سفر به شهرستان‌ها بوده تا از نزدیک و چهره به چهره با مردم ارتباط داشته و در راستای رفع مشکلات اقدام کند.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی امروز در ادامه سفرهای خود به شهرستان‌های استان باری دیگر به زیرکوه سفر کرد و معاونان اقتصادی و عمرانی و جمعی از مسئولان نیز استاندار را در این سفر همراهی کردند.

یکی از اهداف سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان زیرکوه نیز پیگیری مصوبات سفر قبلی و بررسی سند توسعه و محرومیت زدایی و بازدید از طرح‌های عمرانی و اقتصادی بوده است.

محمدصادق معتمدیان در سفر به شهرستان زیرکوه از کتابخانه شهدای غزه زهان، اصلاح تقاطع جاده افین، مسجد جامع افین و پروژه مسکن محرومان، احداث جاده خطیبی، طرح گازرسانی و آبرسانی و استخر شنای حاجی آباد بازدید کرده و خانه بوم گردی سرای حاج احمد افتتاح کرد و در ادامه نیز در نشست بررسی سند توسعه و محرومیت زدایی شرکت کرد.

زمان در اجرای پروژه‌های عمرانی مدیریت شود

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان زیرکوه بیان کرد: باید در اجرای طرح‌های عمرانی شهرستان مدیریت زمان صورت گیرد.
محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در طرح‌های زیرساختی نباید معطلی وجود داشته باشد گفت: در پروژه‌های در دست اجرا باید چندین تیم به صورت همزمان کار کنند تا سریع به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها مشکل مالی ندارند بنابراین تاخیر در انجام این پروژه‌ها قابل قبول نیست و زمان در اجرای آن باید مدیریت شود.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی به کمک مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شتافت

افتتاح پروژه جاده افین تا نیمه نخست سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح اقامتگاه بوم گردی افین گفت: یکی از مصوبات سفر قبلی استاندار اصلاح تقاطع جاده افین بوده که در این خصوص اقداماتی انجام شده است.

مهدی جعفری افزود: برای زیرسازی، آسفالت و میدان این تقاطع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و برای جابجایی تیرهای برق نیز ۱۳۸ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای پروژه اصلاح تقاطع جاده افین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار وجود دارد که تاکنون نیز ۴۸۵ میلیون تومان تخصیص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح پروژه جاده افین تا نیمه نخست سال آینده خبر داد و تصریح کرد: همچنین پروژه ۱۱ کیلومتری جاده روستایی خطیبی به چاه شهید صدوقی در دست احداث بوده که این دو روستا را به شبکه زیرکوه متصل می‌کند.

جعفری اظهار کرد: برای احداث و تکمیل پروژه این دو روستای شهرستان نیاز به ۳ میلیارد تومان اعتبار است که با افتتاح آن ۱۱ کیلومتر بخش زهان به زیرکوه نزدیک می‌شود.

فرسودگی ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در بازدید از این پروژه‌ها گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی دارای ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب است.

مهدی صفوی نژاد بیان کرد: از این میزان نیز یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در استان فرسوده بوده که باید تعویض شود و عملیات تعویض لوله‌ها در اولویت است.
وی گفت: تعویض شبکه‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد و تعویض شبکه در بخش آهنگران شهرستان زیرکوه نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید   11 مرکز برای اسکان اضطراری در شهر بشرویه فراهم شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۲۴ مشترک در ۱۳ روستای بخش آهنگران وجود دارد که از دو چاه موجود آب تنها یک چاه در مدار قرار گرفته و چاه دوم تا اردیبهشت ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

۸۵ درصد جمعیت روستایی زیرکوه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم در این بازدیدها گفت: ۸۵ درصد جمعیت روستایی شهرستان زیرکوه تا دهه فجر امسال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

سید محمود هاشمی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری تنها ۲۵ درصد این جمعیت از نعمت گاز برخوردار بودند و در شهرستان زیرکوه سرعت گازرسانی بالا است.

وی با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های گازرسانی شهرستان زیرکوه به زودی کلنگ زنی می‌شود افزود: روستای اردکول شهرستان نیز در هفته دولت امسال گازرسانی شده است.

احداث ۶ سازه آبخیزداری زیرکوه

همچنین مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری زیرکوه نیز در بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه‌های عمرانی زیرکوه گفت: در حال حاضر شش سازه آبخیزداری شهرستان زیرکوه در دست احداث است.

علی رجبی بیان کرد: این سازه‌های آبخیزداری برای احداث و افتتاح نیاز به یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان اعتبار دارد که این مبلغ از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: همچنین نهال کاری به همراه هلالی آبگیر و بذرکاری در ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه با اعتبار ۹۰ میلیون تومان انجام شده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها