خدمت به مردم در لباس جهاد به یاد سردار دل‌ها

تعدادی از جهادگران سلامت پا در رکاب گذاشتند و در فاصله ۳۵ کیلومتری مرز به یاد سردار دل‌ها حضور یابند و خدمت به مردم را بر خود واجب دانسته تا لبخند رضایت بر لب‌های آنان بنشانند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، هنوز باورمان نمی‌شود که تو در بین ما نیستی، باورش برایمان خیلی سخت است که سردار دل‌ها را در میان خود نداریم. این روزها هم رزمانش خاطرات زیادی را با خود مرور می‌کنند. فرزندان شهدای مدافع حرم، رزمندگان، جهادگران و همه اقشار مردم خاطرات این بزرگ مرد را از یاد نمی‌برند.

 

او سرداری محبوب بود که حد و مرز نداشت. او امروز تنها متعلق به ایران نیست. دوستدارنش بعد از شنیدن خبر آسمانی شدنش  با برگزاری مراسم عزاداری و نوحه سرایی یاد و خاطرش را گرامی داشتند.

 

اینک جهادگرانی لباس خدمت بر تن کردند و حضور در  ۳۵ کیلومتری  مرز را بر خود واجب دانستند تا به یاد این شهید به مردم روستاهای مرزی شهرستان درمیان خدمت کنند.

 

جهادگران بدون هیچ پاداش و اجری مادی لباس خمت بر تن کردند تا به یاد سردار دل‌ها خدمتی به مناطق مرزی انجام دهند این گروه جهادی که به نام فاطمه الزهرا(س) نامگذاری شده، به مرزنشینان خدمات رایگان ارائه می‌کند و لبخند رضایت بر لب‌های آنها می‌نشانند.

 

با یکی از این جهادگران همراه می‌شوم. جوان است و با دقت در حال کشیدن دندان یکی از اهالی روستای «رزه» است. هدفش از حضور در این اردوی جهادی جویا شدم. اشک در گوشه چشمش حلقه بست و گفت: برای رضای خدا پا در این راه نهادم و امیدوارم خدا از من قبول کند.

 

وی با بیان اینکه من و امثال من تلاش داریم تا با خدمت در این راه برای خودسازی گامی کوچک برداریم اظهار داشت: حضور در این اردوها حال و هوای آدم را عوض می‌کند. با هر خدمتی که به مردم انجام می‌دهم گویی گرهی از مشکلات زندگی‌ام باز می‌شود.

بیشتر بخوانید   ۸۰ درصد طیور بومی خراسان جنوبی رایگان واکسینه می‌شوند

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در بازدید از این گروه جهادی گفت: گروه جهادی فاطمه الزهرا سلام الله علیها در ۳۵ کیلومتری مرز به اهالی ۴ روستای شهرستان درمیان در عرصه سلامت خدماتی خالصانه ارائه کردند.

 

مهدی هنری بیان کرد: این گروه جهادی در زمینه دندانپزشکی به مدت دو روز در روستای رزه شهرستان درمیان مستقر شدند که روستاهای جلاران، ذکری، مورتیغ و گل نی نیز تحت پوشش این گروه جهادی قرار گرفتند. تعداد پزشکان و کادر این اردوی جهادی ۱۲ نفر است که توانستند ۳۰۰ نفر را غربال و تحت آموزش و مشاوره قرار دهند. همچنین ۲۰۰ نفر از اهالی این روستا از خدمات ترمیم و کشیدن دندان به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

 

وی افزود: جمعیت تحت پوشش این تیم پزشکی حدود ۱۰۰ خانوار به تعداد ۵۰۰ نفر بود که بسته‌های بهداشت دهان و دندان و آموزش‌های لازم در عرصه سلامت به آنها ارائه شد که ثواب فعالیت این گروه جهادی نثار روح پاک و مطهر سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در ایام سال در زمینه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، سلامت، اشتغال‌زایی، توزیع بسته‌های حمایتی و برداشت محصول کشاورزی خدمت رسانی می‌کنند افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و بیانیه مقام معظم رهبری خطاب به جهادگران و تاکید بر گسترش روحیه جهادی و توسعه کمی گروه‌های جهادی از ابتدای امسال تاکنون گروه‌های جهادی شناسنامه دار استان از ۲۵۳ گروه به ۳۲۵ گروه جهادی افزایش یافته که نشان از علاقه جوانان استان به لبیک فرمایشات رهبری دارد.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید رحمانی بمرود دیدار کرد

 

هنری بیان کرد: از ابتدای سال ۷۹ و تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام عظمای ولایت تاکنون حدود ۳۴۳ هزار جهادگر در قالب یک هزار و ۵۷۰ گروه جهادی در سطح استان خدمت رسانی کردند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها