تاکید استاندار خراسان جنوبی بر برق رسانی وگازررسانی به بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود

استاندارخراسان جنوبی بر برق رسانی به بازارچه مرزی ماهیرود به طول ۵۶ کیلومتر و اعتبار ۶ میلیارد تومان خبر داد وگفت: گازرسانی به بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود تا سال ۹۹ به اتمام برسد.

به گزارش  پایگاه خبری “پیام خاوران” ، محمد صادق معتمدیان عصر امروز در بازدید از قسمتهای مختلف منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی ماهیرود برای بهسازی محور ورودی دستورمساعد داد.

وی که با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی و جمعی از مدیران کل استان،به بازدید از قسمت های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی ماهیرود رفته بود، در جریان اقدامات انجام گرفته و روند فعالیت این دو منطقه مهم اقتصادی استان قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در این بازدید، از نوع فعالیت و نحوه کنترل ورود و خروج بار توسط پرسنل انتظامی و مرزبانی جویا شد وبنا به در خواست مدیران منطقه ویژه ، دستور تعریض درب ورودی مرزی منطقه ماهیرود و سه بانده کردن آن به طول یک کیلومتر را صادر کرد.

معتمدیان در بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی و نیز مجموعه ترانشیپ سوخت، درخصوص روند فعالیتها در این دو مجموعه جویا شد.

وی به منظور ارتقاء سطح امنیت منطقه ویژه و بازارچه مرزی ، همچنین تسریع در تکمیل اماکن در دست احداث و ساماندهی خرده فروشی در بازاراچه، دستورلازم صادر کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت:باید در موعد مقرر و زمان بندی شده اجرایی و عملیاتی شود و جلسه بعدی شورای مذکور را در آینده نزدیک ، جهت دریافت گزارش عملکرد دستگاه ها تشکیل خواهیم داد.

معتمدیان گفت: بخش درح یکی از بخش های محروم استان و حتی در سطح کشور است ، اما این بخش در منطقه مرزی قرار دارند که قاعدتا نباید محروم باشند ، شاید به دلیل عدم استفاده مطلوب مردم این منطقه از مواهب مرز و بازارچه باشد ، به همین دلیل ما نگاه ویژه ای در اشتغال مردم بخش درح در بازارچه مرزی و منطقه ویژه ماهیرود داریم و این وظیفه انسانی ماست.

بیشتر بخوانید   قدردانی شهروندان بیرجندی از استاندار خراسان جنوبی برای گشودن قفل 30 ساله بند دره

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی کارگران برای ما بسیار مهم است ادامه داد: امروز هم بازدید میدانی انجام شد و سیاست ما در ساماندهی کارگران در این منطقه مرزی به این صورت است که ۵۰ درصد نیروی کار از افغانستان و ۵۰ درصد از نیروی کار ایرانی ، با اولویت نیروی بومی منطقه درح باشد.

برگزاری جلسه ای با حضور فعالان اقتصادی ، مدیران منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی میل ۷۸ و مدیران دستگاه های اجرایی استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی، آخرین برنامه بازدید از بازارچه مرزی ماهیرود بود.

در این جلسه، اعضای حاضر جهت رفع موانع و مشکلات منطقه ویژه و بازارچه مرزی ماهیرود و همچنین توسعه تعاملات اقتصادی و رونق فعالیت این دو مجموعه اقتصادی اثرگذار در استان،به رایزنی پرداختند .

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی همچنین استراحتگاه کارگران، برجکهای نگهبانی ، سوله شرکت سهند تبریز، جایگاه سیلندر پرکنی مربوط به سازمان همیاری ها و شهرداری های استان و سایر بخش های بازارچه را نیز مورد بازدید قرار داد.

انتهای  پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها