حمایت مالی از پروژه‌های اقتصادی با هدف رونق اقتصادی در خراسان جنوبی

اقتصاد مقاومتی یعنی شناسایی حوزه‌های فشار و تلاش برای بی اثر کردن و کنترل آن‌ها است و برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری است که وابستگی‌های خارجی تقلیل یافته و برای افزایش تولید داخلی کشور و خوداتکایی تلاش کرد.

به گزارش “پیام خاوران “، رهبر انقلاب “اقتصاد مقاومتی” را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی کردند و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل “فشار اقتصادی دشمنان” و “آمادگی کشور برای جهش” را معرفی کردند.

 

رویکرد اقتصادی ایران تحت عنوان “اقتصاد مقاومتی” غالبا در برابر اقتصاد تحت سیطره غرب دیده می‌شود. اقتصاد مقاومتی یعنی شناسایی حوزه‌های فشار و تلاش برای بی اثر کردن و کنترل آن‌ها است. برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری است که وابستگی‌های خارجی تقلیل یافته و برای افزایش تولید داخلی کشور و خوداتکایی تلاش کرد.

 

اگرچه واژه اقتصاد مقاومتی اصطلاح جدید و دارای یک بار ارزشی در فرهنگ دینی است، با این وجود مفاهیم در این زمینه و اعمال و اقداماتی برای مقاومت در حوزه‌های گوناگون به خصوص در حوزه اقتصاد در دنیا با سابقه است. در ادبیات اقتصادی مفاهیمی مثل ” اقتصاد مقاومتی”و یا ” قدرت اقتصادی”، فراوان وجود دارد.

 

در این راستا بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی توانسته است در عرصه اقتصادی استان و اقتصاد مقاومتی به خوبی نقش آفرینی کند.

 

مدیر شعب بانک سپه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پیام خاوران  در زمینه اختصاص تسهیلات به بخش‌های اقتصادی بیان کرد: طی سال جاری بانک سپه از دو هزار و ۱۳۰ بنگاه اقتصادی استان حمایت مالی کرده است که یک هزار و ۶۱۰ مورد آن تأمین سرمایه در گردش به مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و ۵۲۰ مورد آن تأمین سرمایه ثابت به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.

 

اسد بهلگردی، با اشاره به تأمین مالی طرحها و پروژه‌های اقتصادی سطح استان خاطرنشان کرد: بانک سپه با حمایت مالی از بخش‌های مختلف اقتصادی در زمینه‌های صنعت نساجی، صنعت چاپ، آرد و نان، دام و طیور، فرآوری و بسته بندی برنج، تولید تایر، کاشی و سرامیک، واحدهای فرآوری پسته، عناب و زرشک، صنعت فولاد، مواد نسوز، لوله‌های یوپی وی سی، ماشین آلات راهسازی و تجهیزات رایانه ای، در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک شایانی کرده است.

بیشتر بخوانید   مشکل ارتباطی معادن شهرستان طبس مرتفع می شود

 

پرداخت ۱۹ درصد از تسهیلات بخش صنعت و معدن استان توسط بانک سپه

 

مدیر شعب بانک سپه خراسان جنوبی به نقش آفرینی این بانک در رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال و توجه ویژه به طرح‌های تولیدی و صنعتی استان اشاره کردو افزود: منطقه خراسان جنوبی طی نه ماه ابتدای سال جاری ۴۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی خود را در بخش صنعت و معدن و ۱۶ درصد را در بخش کشاورزی پرداخت کرده است که نشان از توجه جدی به بخش های مولد و اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

 

وی افزود: ۱۹ درصد از تسهیلات اعطایی این منطقه مربوط به بخش مسکن و ساختمان بوده و ۱۷ درصد در بخش خدمات و ۸ درصد در بخش بازرگانی پرداخت شده است.

 

اسد بهلگردی اظهار داشت: طبق آمار پایان آذر ماه مانده تسهیلات پرداختی کل بانک‌های استان خراسان جنوبی در بخش صنعت و معدن بیش از ۸ هزار میلیارد ریال بوده که ۱۹ درصد از آن به مبلغ یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال توسط بانک سپه به هم استانی ها پرداخت شده است.

 

کسب عنوان بانک برتر توسط بانک سپه در جشنواره شهید رجایی

 

مدیر شعب بانک سپه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بانک سپه در جشنواره شهید رجایی سال ۱۳۹۸ در بین بانک‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی به عنوان بانک برتر انتخاب شده است.

 

بهلگردی افزود: این موفقیت مسئولیت کارکنان بانک سپه را دو چندان کرده و زمینه ساز تحقق اهداف سازمانی و اثرگذاری بیشتر در عرصه اقتصادی کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید   طرح ۹ ساله فاضلاب شهر خوسف در انتظار اعتبار ملی

 

وی در زمینه آمار منابع و مصارف بانک سپه استان در پایان آذرماه ۹۸ نسبت به سال گذشته عنوان کرد: منابع سپرده ای بانک دارای رشد ۲۶ درصدی و مصارف آن رشد ۴۶ درصدی داشته است.

 

اعطای تسهیلات خرد جهت رفع نیاز کارمندان و کارگران استان

 

بهلگردی با تأکید بر تلاش مجموعه بانک سپه برای کمک به رفع مشکلات آحاد مردم تصریح کرد: بانک سپه استان تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات در قالب کارت اعتباری به اقشار مختلف مردم نظیر کارمندان و کارگران پرداخت کرده است که از این میزان یک هزار و ۵۰ فقره کارت اعتباری به مبلغ بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال در سال جاری به مشتریان پرداخت شد.

مدیر شعب بانک سپه خراسان جنوبی ضمن تأکید بر اهمیت همکاری و همراهی مجدانه سیستم بانکی با نهادهای کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن یادآور شد: بانک سپه مقید است صد درصد بودجه ابلاغی خود را در موارد تکلیف شده به نحو مطلوب و در زمان کوتاه در اختیار معرفی شدگان این نهادها قرار دهد. از اینرو این بانک در سال‌های گذشته سهمیه ابلاغی را به طور کامل پرداخت کرده است.

 

وی اظهار داشت: بانک سپه از سال گذشته تعداد ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به مجموع مبلغ ۴۸ میلیارد ریال را به معرفی کنندگان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید استان اعطا نموده است. وی ادامه داد شعب این بانک تعداد ۹۰ مورد تسهیلات مسکن را به مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد ریال به معرفی کنندگان بنیاد شهید پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید   زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه است

 

بهلگردی خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی برای احداث مسکن ایمن و مقام برای روستاییان به مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال توسط شعب بانک سپه استان اعطا شده است.

 

وی ادامه داد: تعداد ۵۳ مورد تسهیلات حوادث قهری به سیل زدگان استان معادل ۱۲ میلیارد ریال پرداخت شده است و همچنین تعداد ۴۵ مورد تسهیلات به مجموع مبلغ حدود ۸ میلیارد ریال به نانوایان استان معرفی شده از اداره کل غله به منظور نوسازی و بهسازی اعطا شده است.

 

همکاری با ۲۷۰۰ بدهکار بانکی در طرح بخشودگی

 

بهلگردی با اشاره به اهمیت حمایت از قشر جوان جامعه و عملکرد مطلوب شعب خراسان جنوبی در پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به زوج‌های جوان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۶۹۰ پرونده وام ازدواج در شعب بانک سپه استان پرداخت شده که معادل ۲۱۶ میلیارد ریال است.

 

مدیر شعب منطقه خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون دو هزار و ۶۰۰ پرونده با صرف بیش از ۸۰ میلیارد ریال از بودجه تخصیص یافته در اجرای تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۹۵ کل کشور و تعداد ۱۰۰ پرونده با صرف بیش از ۱۰ میلیارد ریال از بودجه مربوط به بند خ ماده ۳۳، برای بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات پرداختی معوق تعیین تکلیف شده است.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها