رئیس سازمان دامپزشکی کشور:خراسان جنوبی پایلوت مطالعاتی بیماری‌های ملی دام می شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پایلوت مطالعاتی بیماری‌های ملی همچون شتر در خراسان جنوبی با افتتاح وراه اندازی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در بیرجند اجرایی می شود.

به گزارش “پیام خاوران “ علیرضا رفیعی پور در در سفر به خراسان جنوبی و بازدید از آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور از افتتاح آن درپنج ماه آینده در صورت تامین اعتبار خبر داد واظهار داشت: بعد از اتمام ساختمان ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات و مواد مورد نیاز که از سوی سازمان دامپزشکی کشور تقبل شده تحویل  می شود.

 

وی با بیان اینکه این پروژه در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه  جزو طرح های اولویت دار خراسان جنوبی است گفت: حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان برای اتمام ساختمان این آزمایشگاه مورد نیاز است که پس از مذاکره با استاندار خراسان جنوبی این اعتبار اختصاص داده شده و در ماه‌های آینده اختصاص می یابد.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه حوزه دامپزشکی می‌تواند کمک کننده تجارت مرزی باشد افزود: محصولات دامی که از کشور‌های همجوار وارد کشور می‌شود باید در بحث کیفیت و تایید سلامت، مورد تایید این آزمایشگاه قرار گیرد.

 

رفیعی پور با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه دامداری به ویژه شتر و دام سبک دارای استعداد خوبی است افزود: در آینده با فراهم کردن زمینه دامداری پررونق در استان، می‌توانیم بستری را برای مهاجرت معکوس از حاشیه شهر‌ها به روستاها ایجاد کنیم.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حوزه دارو‌های دام، طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم بیش از ۹۵ درصد تولیدات در کشور انجام می‌شود و ما جزو صادر کنندگان دارو هستیم.

 

وی گفت: در دو سال گذشته هیچ همه گیری بیماری در کشور که سبب آسیب به دامداران گردد گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی با کمبود زیر ساخت های سینمایی روبرو است

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها