ورق فولادی در کارخانه فولاد قاینات تولید می شود

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران گفت:تولید ورق فولادی را در برنامه های توسعه ای کارخانه فولاد قاینات قرار گرفته است.

به گزارش“پیام خاوران”، حسن یونسیان در بازدید از کارخانه فولاد قاین اظهار داشت: بنا داریم به طور موازی تا پایان سال ۹۹ تولید ورق را به محصولات فعلی که اسلپ و بیلت است،اضافه کنیم.

وی بیان کرد: بعد از راه اندازی بخش فولاد سازی کارخانه، در پایین دست، پروژه ورق سازی را ایجاد می کنیم.

 

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: برای استان های خراسان شمالی و خراسان جنوبی که هم اکنون نیازشان را از مرکز ایران و مبارک آباد تأمین می کنند، این اولین کارخانه تولید ورق است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به مشکلاتی که سد راه بود، ۲ ماه از برنامه عقب هستیم تصریح نمود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا آخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه ۹۹ فاز احیاء کارخانه راه اندازی می شود.

یونسیان ادامه داد: برنامه این است که تا آخر سال ۹۹ برای پروژه فولادسازی نیز مجوز تست سرد را بگیریم تا وارد مدار شود.

 

وی با اشاره به این که طولانی شدن کار در پروژه فولاد، برخی پیامدها را به همراه داشته، متذکر شد: کار که طولانی شده بود پیمانکارانی که از سال ۸۶-۸۷ کار خود را در مجموعه شروع کرده بودند، توان مالی گذشته را نداشتند و همین ادامه کار را با مشکل مواجه کرد لذا جابه جایی پیمانکاران صورت گرفت تا روند اجرا سرعت بگیرد.

وی اظهارکرد: برای رفع مشکل تأخیر در پرداخت اقساط با طرف های خارجی نیز در مرحله اول ۲۹۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم که همین ۱۰ روز قبل بود ۱۳۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید   ارائه بیش از ۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوسف

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران درخصوص پرداخت معوقات کارگران و پیمانکاران هم گفت: کلیه مطالبات پرداخت شده و درحال حاضر به طرف خارجی، پیمانکاران داخلی، کارگران بدهی نداریم و حتی معوق حقوق هم نداریم.

 

یونسیان از میزان اشتغالی که این کارخانه ایجاد می کند، یادآور شد: با راه اندازی بخش احیا و آهن اسفنجی به طور مستقیم برای ۴۰۰ نفر و به طور غیر مستقیم برای ۳ تا ۴ هزار نفر شغل ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران افزود: در فاز فولادسازی هم بطور مستقیم برای ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر و به طور غیرمستقیم برای ۵-۶ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در جذب نیروها اولویت با نیروهای بومی خواهد بود و بر اساس تخصص هایی که وجود دارد صددرصد منابع انسانی مورد نیاز، از نیروهای بومی تأمین خواهد شد و اگر در تخصصی کاستی باشد، از طریق فراخوان و آزمون خواهد بود.

یونسیان در پاسخ به این سؤال که برای تأمین آب مورد نیاز کارخانه چه برنامه ای دارید، گفت: برای تأمین آب پروژه، علاوه بر چاه های در اختیار، شرکت آب منطقه ای دو راهکار ارائه کرده است، یکی این که پیمانکار بخش خصوصی بگیرد و آب بیاورد و دوم این که از طریق فاضلاب قاینات این نیاز آبی برطرف شود که برای هر دو مورد، ما آمادگی انعقاد قرارداد تضمینی را داریم.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران یادآور شد: مهمترین کاری که در کارخانه اتفاق افتاد، خرید سیستمی خاص برای پروژه فولادسازی است که مصرف آب را نصف می کند.

بیشتر بخوانید   جشنواره خوشرویی در بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند برگزار شد

وی خاطرنشان کرد:برای خرید این سیستم ۵ میلیون یورو هزینه شده است و برای فروش محصولات این کارخانه هیچ مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها