صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی درخراسان جنوبی توسعه یابد

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت: تولید زرشک ،زعفران وعناب در استان خراسان جنوبی منحصر به فرد بوده و لازم است صنایع تبدیلی آن توسعه یابد.

به گزارش “پیام خاوران “، نظر افضلی صبح امروز در دیدار سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به استان خراسان جنوبی در اردیبهشت سال گذشته و مصوبات مختلف سفر، فهرست تصمیمات اخذ شده در مجلس شورای اسلامی ونتیجه این سفر م را اراه کرد.

 

وی دراین دیدار ونشست که پیرامون مشکلات استان خراسان جنوبی در بخش های مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شدافزایش بودجه قنوات در کشور و استان خراسان جنوبی و تعیین ردیف اعتباری ویژه برای احیا، مرمت و لایروبی قنوات استان، اجرای سازه های آبخیزداری و آبخوان ، پیگیری احداث مجتمع گلخانه ای موضوع تفاهم انجام شده در سال جاری ( با بودجه ۱۹۰ میلیارد تومان) را خواستار شد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی پرداخت خسارت کشاورزان و دامداران در اثر سیل بهار ۹۸، توجه ویژه به محصولات استراتژیک استان و ترویج الگوی کشت علمی در منطقه، پرورش ماهی های گرمابی در نهبندان و درح، اصلاح نژاد نخل های نهبندان و دهسلم و کاشت واریته خرما در این نقاط، افزایش اعتبار بودجه سنواتی ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان های حوزه انتخابیه از جمله موضوعاتی بود در این نشست به آنها اشاره کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همکاری های وزارت جهاد کشاورزی در اجرای عملیات آبخیزداری و احیای قنوات در منطقه ابراز امیدواری کرد: سال آینده نیز اعتبارات خوبی برای این بخش تخصیص یابد.

نظر افضلی تاکید کرد: تولید زرشک ،زعفران وعناب در استان خراسان جنوبی منحصر به فرد بوده و لازم است صنایع تبدیلی آن توسعه یابد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این نشست تصریح کرد: آبخیزداری نقش موثری در کنترل سیلاب ها، تقویت سفره‌ های زیرزمینی و قنوات دارد و موجبات توسعه کشاورزی را فراهم می آورد.

بیشتر بخوانید   تقدير از بانوان شاغل در سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان جنوبي به مناسبت دهه فجر

عباس کشاورز خاطرنشان کرد: امسال شرایط خوبی برای تولید زرشک در منطقه فراهم شده است.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها