فضای مجازی خط مقدم رسانه‌ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تا زمانی که شبکه فضای مجازی از دست دشمن خارج شود، این عرصه خط مقدم است و رسانه‌ها نیز سربازان آن هستند.

به گزارش “پیام خاوران “حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مدیران رسانه و خبرنگاران استان خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز شهادت غلامرضا رهبر و روز بسیج رسانه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: مسؤولان با تصمیمات و اعتبارات در اختیار، روی مسئله فضای مجازی بیشتر تمرکز کنند.

 

وی اظهار داشت: تا زمانی که جبهه فضای مجازی داخل را مسؤولان مستقل کنند ما امنیت نداریم اما گروه‌هایی که می‌توانند در هجوم‌های جنگ نرم، سنگرها را حفظ کنند فعالان رسانه‌ای هستند.

 

وی افزود: امیدواریم به زودی تصمیم‌های کلی برای انتقال فضای مجازی گرفته شود و گرنه خطر در این فضا بالقوه قوی است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نیروهای پخته و کارآمد می‌توانند فضای مستقل مجازی را به خوبی مدیریت کنند افزود: امروز دنیا در مسئله خبر خلاصه می‌شود لذا خودی یا بیگانه، شکست‌ها و پیروزی‌ها در این فضا رقم می‌خورد.

 

وی تصریح کرد: مسئله خبر، انتشار و پخش آن در جنبه‌های حقوقی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار بوده و همه این حقوق را رعایت می‌کنند اما کسانی که در جبهه بیگانه هستند هیچ حد و مرزی ندارند، لذا از هیچ،دروغ و از آن کوه می‌سازند و انواع ظلم، تعدی و تجاورز را توجیه می‌کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی توصیه کرد: فعالان رسانه‌ای جبهه فضای مجازی را محکم نگه دارند تا باعث ایجاد امنیت در کشور شود.

 

وی با اشاره به احادیث و اخباری که در خصوص وقایع آخرالزمان هشدار داده است گفت: فتنه‌های مختلفی که امروز آنها را لمس می‌کنیم و به چشم می‌بینیم آسیب‌هایی دارد اما در کنار این آسیب‌ها بصیرت‌افزایی، پختگی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید   از سوی شرکت سیمان باقران اتفاق افتاد: پاسخ "سباقر" به سهامداران +سند

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آخرالزمان بدترین و بهترین زمان خواهد بود و قطعا مقاومت‌ها نتیجه می‌دهد لذا ممکن است افرادی که خودساخته نبوده و آمادگی سیل فتنه را ندارند خسارت ببینند اما آنهایی که برای چنین مواقعی از قبل آمادگی داشته باشند می‌توانند سیل را مهار کنند.

 

وی با بیان اینکه از فتنه نباید ترسید بلکه برای آن باید آماده بود اظهار داشت: ما فتنه نمی‌کنیم اما از فتنه دیگران هم نه تنها پروا نداریم بلکه استقبال هم می‌کنیم زیرا در جریان این فتنه‌ها چشم‌ها تیزبین‌تر شده اما آمادگی قبل از آن شرط است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: وقتی دشمن می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است در همه زمینه‌ها باید برای تهاجم آماده بود تا جامعه آسیب نبیند.

 

وی مهمترین بخش برای چنین آمادگی را فضای مجازی دانست و افزود: متاسفانه برخی از مسؤولان متناسب با زمان آمادگی ایجاد نکردند و در بدبینانه‌ترین حالت مانع هم به وجود آوردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در جنگ نرم و بویژه فضای مجازی اگر آمادگی نداشته باشیم، سیل بنیان‌کن راه می‌افتد و در حالی که بی‌خیال هستیم دشمن فضای مجازی اخلاق و اطلاعات ما را جمع‌آوری می‌کند.

 

وی با اشاره به تفاوت جنگ‌های قدیم و زمان حال اظهار داشت: در گذشته معمولا برای اینکه بر اندیشه و افکار یک جامعه تسلط پیدا کنند جنگ سخت و فیزیکی راه می‌انداختند اما  با ۷۰ سال قبل فرق کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بمب اتمی در بازدارندگی مثل مترسک بوده و کارآمد نیست گفت: شاید بتوانند سلطه نظامی از این طریق داشته باشند اما این پیروزی را رقم نمی‌زند پس با تصرف فکرها، اندیشه، عقاید و فرهنگ‌ها همه امور را قبضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید   نخستین دوره مسابقات مهارتی ویژه زندانیان در خراسان جنوبی برگزار شد

 

وی یادآور شد: اگر فرهنگ و عقیده جامعه خدشه‌دار شده یا اخلاق در جامعه‌ای فاسد شود بازسازی ندارد پس دشمن بیشتر روی این مسئله سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

مسؤول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه ۲۱ دی به عنوان روز بسیج رسانه به یاد غلامرضا رهبر گزارشگر شهید صدا و سیما در جنگ تحمیلی نامگذاری شده است افزود: در جریان اتفاقات اخیر کشور خطر و راهبرد تعیین شده و رسانه‌ها نیز پای کار بودند.

 

سجاد رضایی ضمن تقدیر از رسانه‌ها برای تبیین واقعه شهادت سردار سلیمانی افزود: رسانه‌ها با همبستگی توانستند عمق فاجعه را به مردم نشان دهند و البته رسانه اصلی خون حاج قاسم سلیمانی است.

 

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع و بدرقه شهدای مقاومت اظهار داشت: راهپیمایی‌های عظیمی در سطح جهان نیز به خونخواهی این شهدا برپا شد.

 

مسؤول بسیج رسانه خراسان جنوبی تصریح کرد: این روزها که با فتنه‌های گوناگونی درگیر هستیم و اطلاعات نادرست از جبهه استکبار به جامعه می‌رسد حتی کار در فضای مجازی نیز به مثابه جنگ سخت شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه عمق بصیرت جامعه به دست رسانه‌ها است گفت: یکی از وظایف رسانه‌ها ارایه نقشه‌های شوم دشمنان است که امیدواریم در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شود.

 

در این دیدار نقاشی دیجیتال از چهره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج رسانه خراسان جنوبی به نماینده ولی فقیه در استان اهدا شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها