ایجاد نخستین گمرک اختصاصی خراسان جنوبی در کارخانه کویرتایر

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در راستاي كمك به رونق تولید، كاهش هزينه ها و آسيب كمتر به كالا، گمرك اختصاصي در محل کارخانه کویرتایر ایجاد وآغاز به فعالیت کرد.

به گزارش “پیام خاوران “؛ محمدعلی خاشی ظهر امروز در آیین انعقاد قرارداد ایجاد گمرک اختصاصی درکارخانه کویرتایربا بیان اینکه ایجاد انبار اختصاصی گمرک در راستای کمک به بخش تولید است اظهار داشت: با ایجاد این گمرک هزینه های مربوط به تخلیه، بارگیری،انبارداری در این اماکن کمتر می شود و شرکت های تولیدی بخشی از فضای تولیدی خودرا به گمرک یا انباراختصاصی گمرک اختصاص می دهند که این موضوع هزینه های سربار تولید را کاهش می دهد.

 

وی با اشاره به افتتاح نخستین گمرک اختصاصی خراسان جنوبی در کارخانه کویرتایر گفت: با راه اندازی این انبار در روند ترخیص مواد اولیه تسریع و هزینه های حمل و نقل نیز کاهش می یابد.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: بر مبنای تکالیفی که در طول چندسال گذشته در قالب شعار سال توسط مقام معظم رهبری مطرح و تکالیفی که بر عهده دستگاه های اجرایی می باشد، تسهیلاتی از طریق گمرک جمهوری اسلامی ایران برای بخش تولید و تجارت پیش بینی شده است.

 

خاشی افزود: همچنین قانون رفع موانع تولید نیز توسط معاون رئیس جمهور ابلاغ و به سمتی هدایت شده است که هم گمرک جمهوری اسلامی ایران و هم سایر مسئولان ذیربط را به جهتی ببرد که حداکثر تسهیلات ممکن را برای واحد‌های تولیدی ایجاد کنند.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از این تسهیلات ایجاد انبار های اختصاصی است، گرچه در گذشته نیز این امر وجود داشته است اما تفاوتی که ایجاد شده این است که گمرک ایران تسهیل بیشتری برای استانها قائل شده و این امر را به گمرکات استان تفویض نموده است.

بیشتر بخوانید   شناسایی ۷ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای این برنامه از سال گذشته بحث ایجاد انبار اختصاصی در کارخانه کویرتایر در دستور کار قرارگرفت وبافراهم نمودن همه زیرساخت های مورد نظر وانبار مستقلی به مساحت ۵۵۰ مترمربع این مهم امروز عملیاتی ومصوب شده است و بسیار خوب است که در شرکت کویر تایر که نقش بزرگی در اقتصاد استان دارد بتوانیم خدمات در محل ارائه دهیم تا برای دریافت خدمات گمرکی دچار زحمت نشوند.

 

وی افزود: همچنین امید است موانع صادراتی در زمینه صادرات تایر نیز برطرف گردیده و شرایطی فراهم شود تا خدمات صادراتی هم در محل گمرک کارخانه ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی نخستین انباراختصاصی گمرک در کارخانه کویرتایر راه اندازی می شود خاطرنشان کرد: با افتتاح انبار اختصاصی دیگر نیازی نیست که کالا در محل گمرک دپو شود بلکه زیرنظر خود کارخانه قرار می گیرد.

 

خاشی با بیان اینکه آغاز به کار این انبار اختصاصی پس از امضای قرارداد آغاز می گردد اظهار داشت: این اقدام با حداقل تضمین مورد نیاز وخدمات فوق العاده در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل کویرتایر نیز در این مراسم با اشاره به راه اندازی گمرک اختصاصی اظهارداشت: گمرک جمهوری اسلامی ایران کاربسیار خوب و ابتکار بزرگی انجام داده است.

 

سید محمدحسین زینلی بیان کرد: امید است موانع صادراتی تایر به زودی رفع شود تا کویرتایر بتواند با صادرات محصولات خود از مزیت نزدیکی مرز شرقی کشور بهره مند گردد افزود: راه اندازی گمرک اختصاصی در کارخانه کویرتایر بسیار مغتنم است تاضمن تسهیل در واردات مورد نیاز کارخانه ،در خرید ماشین آلات وتجهیزات خارجی از طریق همین گمرک در محل اقدام نماییم.

بیشتر بخوانید   اختصاص500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی خراسان جنوبی

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها