مدیران ضامن خود و زیرمجموعه هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هر مدیر فقط مدیر جنبه اداری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیست بلکه ضامن خود و زیرمجموعه است.

به گزارش “پیام خاوران”، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر جانباختگان حوادث اخیر گفت: مدیریت‌ها باید کاملا براساس عقل و شرع، تعریف‌های قابل قبول و فلسفه خاص خود باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیریت‌ها می‌توانند زیرمجموعه‌های خود را در همه شرایط با بصیرت نگه دارند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: فتنه‌هایی که انجام می‌شود نعمت، کلاس و آزمون است زیرا ما در آستانه جریانی قرار داریم که ظهور حضرت مهدی (عج) است و آن زمان که برسد دیگر هیچ تردیدی قابل قبول نیست.

 

وی بیان کرد: اینقدر باید فتنه‌ها بیایند و ما کارآموزی ببینیم و کلاس‌های کاری را بگذرانیم که آمادگی داشته باشیم و در آن زمان خاص دیگر تردید نکنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ما وقتی گیر می‌کنیم نشان از آن دارد که در داخل مشکل داریم و تنبلی‌هایی در جهت علم و بصیرت انجام داده‌ایم یا به نحوی مورد تطمیع و تهدید قرار گرفته‌ایم و یا طمع کرده‌ایم والا معنا ندارد که کسی بین حق و باطل تردید کند.

 

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که برای فردای ظهور به درد می خورد، بصیرت است گفت: آن کسانی به درد مدیریت واحد جهانی می‌خورند که دیگر در خود تردید نگه ندارند والا کسی که تردید داشته باشد به درد نمی‌خورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در تمامی زمان‌ها بیش از هر مسئله‌ای، مسئله بصیرت مهم و کارساز بوده و هست.

بیشتر بخوانید   شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی جنایت آل‌سعود در اعدام 81 نفر از مردم عربستان را محکوم کرد

 

وی با بیان اینکه چارچوب یک اصل که مشخص و قابل تعریف باشد دیگر با رویدادها عوض نمی‌شود افزود: اگر جبهه کفر و جبهه ارسال رسل و انزال کتب پیغمبران مشخص است دیگر اگر ده‌ها قضایای شبهه انگیز پیش آید، در آدم عاقل و با بصیرت هیچ تاثیری به وجود نمی‌آورد.

 

وی گفت: بصیرت در همه زمان‌ها باید وجود داشته باشد اما در بعضی مقاطع باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: مهمترین بصیرت، بصیرت ایمانی است که در این نوع از بصیرت عمار یاسرها به وجود می‌آیند.

 

وی ادامه داد: از زبان حکمت، شعر و تمثیل در طول تاریخ، آثاری باقی مانده است که به نحوی مسائل را تبیین کرده‌اند و آنها که به دنبال دانه می‌روند حواسشان باشد که دامی نیز وجود دارد، همچنین باید در مقابل دشمن هماهنگ باشیم تا از دام دشمن رهایی یابیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر چنانچه دشمن از ما خوشحال بود و از ما تعریف کرد، حواسمان باشد که غرضی دارد زیرا دشمن هیچگاه دوست نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه فردی که فکرش خراب است، وعده و وعید دشمنان را باور می‌کند و می‌پذیرد گفت: دشمن تنها به دنبال هدف خودش است و تمام تعریف‌ها و تمجیدهایش برای این است که بتواند طعمه‌ها و نفت‌های جهان را در اختیار بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نباید هیچ نیرویی را کم بشماریم اضافه کرد: مجموعه‌ها باید نسبت به همه، یکسان، عادلانه، با گذشت و عفو برخورد کنند زیرا همان نیروی ضعیف در همان جایی که قرار دارد، کارآمد است.

بیشتر بخوانید   افزایش مصرف گاز ال پی جی در خراسان جنوبی

 

وی گفت: مدیریت یعنی اینکه یک مدیر بتواند از هر نیرو در جای خودش استفاده درست کند و برای دیگران حرمت و حق قائل شود.

 

وی افزود: رییس جمهوری سابق یمن شرایط خوبی برایش پیش آمد زیرا مردم شریف یمن قیام کردند و با مقاومت خود به پیروزی رسیدند اما رییس جمهوری یمن به جای اینکه به مردم فداکار و جمعیت منسجم خود اتکا کند آنها را رها کرد و به بیگانه دل بست تا مدال نوکری بگیرد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: در مصر نیز مردم قیام کردند و با مقاومت خود پیروز شدند و آقای مرسی را به عنوان رییس جمهوری انتخاب کردند اما وی خواست زرنگی کند و به صهیونیست‌ها نامه نوشت و از طرفی دیگر دست شاه عبدالله وهابی را بوسید تا با او کاری نداشته باشند اما دیدید با وی چه کردند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر چیزی، مسئله بصیرت مطرح است گفت: وقتی جریانی تعریف شده باشد حوادث در آن هیچ نقشی ندارند و به حاشیه‌های حوادث پرداختن یعنی بی بصیرتی.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: راه انبیا، اولیای الهی، اسلام، عدالت و حق تعریف شده، حال ممکن است ده‌ها مسئله نیز در حواشی آن پیش آید که برای همه در هر سطحی قابل تحلیل نباشد اما وقتی چارچوب اش مشخص است دیگر حواشی معنا ندارد.

 

وی افزود: همچنین وقتی ظلم، ظالم و پرونده عمل دشمنان در طول تاریخ و امروز مشخص و تعریف شده است دیگر جای تردیدی در دشمنی آنها با ما باقی نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید   بیش از ۲۶۹ هزار تن طلا در خراسان جنوبی استخراج شد

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها