صدور۹۸۷ جلد سندمالکیت برای اهالی روستا و شهرهای کوچک خراسان جنوبی

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون ۹۸۷ جلدسند مالکیت برای اهالی روستا و شهرهای کوچک استان خراسان جنوبی صادر و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “ علی‌اصغر آسمانی‌مقدم  اظهار داشت: از این تعداد ۲۸۵ جلد سند مربوط به مناطق شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) و  ۷۰۲ جلد سند مربوط به مناطق روستایی ( بالای ۲۰ خانوار) بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  خراسان جنوبی افزود: با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی، از ابتدای برنامه سوم توسعه تاکنون بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکیت منزل در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ روستای استان متقاضی صدور سند بوده‌اند اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت اداره کل ثبت اسناد و املاک آمادگی دارد هر ملکی را که در محدوده روستا یا شهر دارای حصار باشد، سنددار کند.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه طبق سرشماری نفوس و مسکن واحدهای مسکونی روستایی که در خراسان جنوبی شناسایی شده‌اند ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد بوده است افزود: واحدهایی وجود دارد که نمی‌توان به صورت دقیق اعلام کرد چه تعداد دارای سند مالکیت هستند چون اسنادی که صادر می‌شود صرفا کاربری مسکونی نیست بلکه املاک تجاری، آموزشی و زراعی نیز در روستاهای هدف، دارای سند شده‌اند از سوی دیگر ممکن است برخی از واحدهای مسکونی برای هر دانگ آن سند جداگانه‌ای داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  خراسان جنوبی با اشاره به استقبال زیاد روستاییان شمال کشور از بحث سنددار کردن املاک گفت: البته در خراسان جنوبی همواره از آن میزان که سهمیه سالانه است جلوتر رفته‌ایم اما هنوز هم نیاز به کار فرهنگی است تا مردم از مزایای سنددار کردن املاک باخبر شوند.

بیشتر بخوانید   هشدار آب و فاضلاب خراسان جنوبی برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب

وی با اشاره به مزایای صدور سند برای خانه‌های روستایی و شهرهای کوچک اظهار داشت: این مهم تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی بوده و علاوه بر اینکه از تعارض مالکان جلوگیری می‌کند، وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات است.

آسمانی‌مقدم با اشاره به وضعیت روستاهای در معرض سیل افزود: از سه هزار و ۵۶۰ روستای کل استان  یک هزار و ۷۳۰ روستا در خطر سیل و پدیده سیلاب قرار دارد افزود: رسیدگی به این روستاها و اجرای طرح هادی به تناسب میزان تهدید احتمالی اولویت بندی و در دستور کار قرار دارد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها