تلاوت و تفسیر قرآن در هیئت‌های مذهبی رونق یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خواستار برگزاری شب های خاطره انقلاب و دفاع مقدس در هیئت‌های مذهبی شد و گفت: رونق بیشتر تلاوت و تفسیر قرآن باید در هیئت ها دنبال شود.

به گزارش “پیام خاوران”، حجت‌الاسلام احمد رضایی صبح دوشنبه در کارگروه قرآن، هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی دهه فجر انقلاب‌اسلامی اظهار کرد: امام موسی بن جعفر (ع) اشاره دارند که شخصی از قم مردم را به حق دعوت می‌کند که مردمی به صلابت پاره‌های آهن که از جنگ نمی‌ترسند دور او جمع می‌شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امروزه با تأمل در حوادث انقلاب و سختی‌های در مسیر جبهه مقاومت و صلابت مردم انقلابی درمی‌یابیم که یکی از مصداق‌های این روایت حضرت امام (ره) و ملت انقلابی ایران هستند.

 

رضایی ادامه‌داد: ما ملت انقلابی ایران بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار با موشک‌باران عین الاسد ضربه سختی به استکبار وارد کردیم.

 

هدف از انقلاب تمدن‌سازی اسلامی بود

 

وی با اشاره به اینکه هدف از انقلاب تمدن‌سازی اسلامی بود، افزود: امام (ره) و مقام معظم رهبری هیچگاه به این تمدن‌سازی در داخل یک مرزهای جغرافیایی مشخص نمی‌اندیشیدند و امروزه نیز فرهنگ انقلاب به خارج از مرزهای ایران گسترش یافته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به همزمانی حضور حجت‌الاسلام رجبی، قاری و حافظ بین‌المللی در استان با ایام فاطمیه باید از این فرصت برای برگزاری نشست‌هایی با قراء و کرسی‌های مرتبط با موضوع انقلاب استفاده کنیم.

 

رضایی با بیان اینکه در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی بیشترین جلسات قرآنی و ادعیه را داریم، اظهار کرد: این جلسات فرصت بسیار ارزشمندی برای تعمیق باورهای دینی و انقلابی است و نباید از این جلسات مردمی غفلت کرد.

 

رونق تلاوت و تفسیر قرآن در هیئت‌های مذهبی از سیاست‌های سازمان است

بیشتر بخوانید   امام خمینی (ره) در عرصه ملی و بین المللی سیاست‌های منفور غرب را آشکار کرد

 

وی بیان‌کرد: یکی از سیاست‌های ما ورود قرآن و تلاوت و قرائت آن در هیأت‌های مذهبی است که تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه رخ داده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید حداقل ۱۰۰ شب خاطره انقلاب و دفاع مقدس در هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی داشته باشیم چرا که نمی‌خواهیم خاطره‌ها تنها در سینه‌ها باقی بماند.

 

رضایی با اشاره به ضرورت سرودن و ترویج اشعار حماسی یادآور شد: هیئت‌های مذهبی و فعالان قرآنی، فضای مجازی را برای تولید محتوای قرآنی، انقلابی و مذهبی فراموش نکنند.

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها