مدیریت مصرف و صرفه جویی مشترکین گاز طبیعی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از مشترکین گاز طبیعی در استان تقاضا کرد با قید فوریت مدیریت مصرف و صرفه جویی گاز طبیعی را در راستای تامین گاز پایدار در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش“پیام خاوران” ، سید محمود هاشمی با اشاره به اهمیت تامین پایدار گاز طبیعی اظهار داشت : با توجه به افزایش میزان مصرف گاز طبیعی ، مصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت نکات ایمنی توسط مشترکین با قید فوریت و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی با اشاره به اینکه دمای رفاه اتاقها بین ۲۱- ۱۸ درجه سانتیگراد تعیین شده است، افزود : استفاده از دماسنج برای تنظیم دمای اتاق ، استفاده از پرده های ضخیم ، پوشيدن لباس گرم در منزل ، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق های که حتی به صورت موقت قابل استفاده نمی باشند و عایقکاری موتورخانه ها در منزل از ساده ترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است.

هاشمی همچنین با اشاره به بخشنامه رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی در دستگاههای اجرایی استان بر ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف ادارات دولتی با توجه بیشتر و در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی با اشاره به بخشنامه ذيربط معاون اول محترم رئیس جمهور ، از کلیه ادارات و سازمانهای دولتی خواست تا با روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و نيز خاموش کردن وسایل گرمایشی غیر ضروری در روزهای تعطیل و عایق بندی لوله های موتورخانه نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام نمایند.

وی همچنین از مسئولان ادارات خواست تا با رعایت دمای رفاه ( ۲۱-۱۸ درجه در فضای داخلی و بسته و دمای۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده) نسبت به کاهش مصرف گاز طبیعی اهتمام ورزند.

بیشتر بخوانید   یک کشته در حادثه واژگونی خودروی سواری

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی همچنين تعمیر و سرویس سامانه ها و وسایل گرمایشی از جمله موتورخانه ها و نصب سامانه پایش هوشمند در آن و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا را از جمله موارد راههای صرفه جویی در مصرف گاز در ادارات و سازمانهای دولتی عنوان کرد .

هاشمی افزود: امسال نیز مانند سالهاي گذشته رعایت بخشنامه صرفه جویی در ادارات سطح استان توسط بازرسین شرکت گاز مورد پایش قرار خواهد گرفت و در صورت عدم رعایت موارد مندرج در بخشنامه ، اخطاریه برای دستگاه اجرایی صادر خواهد شد که در صورت عدم ترتیب اثر منجر به قطع جريان گاز دستگاه اجرایی ذیربط خواهد گردید.

وی از مشترکين گاز طبیعی در استان خواست ضمن رعايت موارد ايمني ، با رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی ، شرکت گاز را در تامین پایدار گاز در زمستان یاری نمايند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از همه مشترکین محترم گاز در سطح استان درخواست کرد نسبت به انتقال این پیام و اشاعه صرفه جویی به ویژه در ایام سرد اخیر اقدام فرمایند

انتهای پیام/

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها