امام جمعه موقت بیرجند: مسئولان با حرکت های ناهنجار در ایام فاطمیه برخورد کنند

امام جمعه موقت بیرجند گفت:در ایام فاطمیه انسانهای بی هویت قصد دارند در منطقه طبس مسائل ضد ارزشی را انجام دهند که در این راستا مسئولان باید دقت داشته باشند و اجازه ندهند این استان پاک و ولایتمدار در چنین ایامی شاهد حرکت های ناهنجار باشد.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه بیرجند در جمع مردم نمازگزار این شهرستان اظهار داشت: منطق کفار برچیدن اسلام و نابودی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه مومن باید تجلی صفات الهی باشد و نسبت به یکدیگر با لطف و مهربانی برخورد کند افزود: نمونه ای از این صفت زیبا را اخیرا در منطقه سیستان و بلوچستان، خوزستان و زلزله کرمانشاه که همه مردم احساس تکلیف کردند و درد مومنان را درد خود دانستند مشاهده کردیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه بندگان خالص خدا(ائمه) در کنار مبارزه با دشمنان نسبت به مردم رئوف و مهربان هستند بیان کرد: عبادت، فروتنی و تواضع این بندگان خدا(ائمه) در برابر خدا و ارتباط با بندگان خدا از روی خودنمایی نیست بلکه به دنبال فضل خداوند هستند.

نوفرستی با اشاره به شهادت سردار رشید جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: اوج تواضع و بندگی این سردار بزرگ مشخص است و عبادت و بندگی او نیز خالصانه است.

وی با بیان اینکه پیامبران به دنبال فضل و رضایت خداوند هستند خاطرنشان کرد: خداوند این آثار معنوی را در سیمای پیروان اسلام ظاهر و نشان می دهد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه امام(ره) در برهه ای از تاریخ انقلاب این شجره طیبه را به وجود آورد یادآور شد: امروز آثار و برکات این شجره طیبه در جهان جای تعجب دارد.

نوفرستی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن نشانه این عظمت این است که کفار عصبانی می شوند اظهار داشت: عصبانی شدن کفار نشانه رشد و تعالی مومنان است و این افتخار ما است.

بیشتر بخوانید   اینجا زمین تاب ایستادن ندارد/ حال دشت سرایان خوب نیست

وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: زندگی این شخصیت بزرگ که پیامبر(ص) ایشان را عزیزترین انسان ها نزد خودشان عنوان کردند الگوی همه زنان است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه برای ما مسلمانان زندگی حضرت زهرا(س) الگو است گفت: علت اینکه امروزه زندگی ما مسلمانان دچار مشکلات است این است که به زندگی این حضرت کمتر توجه داریم.

نوفرستی با تاکید بر اینکه باید پیوند زن و مرد در خانواده برای تربیت نسل آینده با الگو گرفتن و درس گرفتن از زندگی حضرت زهرا(س) باشد بیان کرد: حضرت فاطمه(س) یک مجاهد خستگی ناپذیر است و در حوادث سیاسی و اجتماعی به عنوان تنها مدافع امیر المومنین با تمام وجود به میدان می آید.

وی با بیان اینکه امروزه رسانه های جهان توسط بیگانگان تلاش می کنند الگوهای دیگری را برای ما انتخاب کنند تصریح کرد: در این راستا ما تکلیف داریم و باید جهاد کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند یادآور شد: عزت کشور ما در طول این چهل سال بسیار ستودنی است و افتخار ما این است که ۸ سال در برابر دشمنان ایستادگی کردیم و رزمندگان ما به دشمنان سیلی بزرگی زدند.

نوفرستی با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند اگر انسان اهل عبادت باشد اهل سیاست نیست و بالعکس خاطرنشان کرد: باید در اوج زهد و تقوا از مادرمان فاطمه الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جریان تشییع جنازه سردار شهید اسلام را در بغداد، نجف، کربلا، مشهد، تهران، اهواز، قم و کرمان از ایام الله عنوان کردند افزود: این یک فصل جدید برای جهان و درسی برای همه ما است که بدانیم که در این موقعیت از جهان نیز زمینه آن وجود دارد که انسانی اینگونه در دل ها نفوذ کند و این امر را باید ترویج داد.

بیشتر بخوانید   آغاز اعتبارسنجی متقاضیان دریافت و تمدید کارت بازرگانی

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با سلابت سیلی محکمی به آمریکا زده است گفت: امید است ریشه آمریکا در جهان کنده شود و عزت مسلمانان اجازه تهدید به آنان را ندهد.

نوفرستی با بیان اینکه مسئولان اجرایی باید دقت کنند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود در منطقه برسند اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خطبه هفته گذشته خودشان در نماز جمعه وارد ادبیات مقاومت شدند و آن مهم، رزمندگان بدون مرز در جبهه مقاومت اسلامی بود که بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیروی قدس سپاه به عنوان رزمندگان بدون مرز، در جهان اسلام نقش ایفا می کند و در برابر دشمنان ایستادگی و با قامت استوار در خدمت به مسلمان بدون هیچ چشم داشتی خدمت رسانی می کند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه موجودیت و وجود استکبار جهانی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به برکت خون این بزرگواران انشالله شاهد افول آمریکا باشیم افزود: اینکه بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که دشمنان خیال کردند کار بزرگی انجام دادند، رهبر معظم انقلاب مسئله رزمندگان بدون مرز را عنوان کردند مسئله بسیار مهمی است.

نوفرستی با اشاره به اقدامات ناپسند برخی از افراد در ایام فاطمیه گفت: در ایام فاطمیه انسان های بی هویت قصد دارند در منطقه طبس مسائل ضد ارزشی را انجام دهند که در این راستا مسئولان باید دقت داشته باشند هرچیزی در جای خود باشد و اجازه ندهند این استان پاک و ولایتمدار در چنین ایامی شاهد حرکت های نا هنجار باشد.

بیشتر بخوانید   نصب کوره 140 تنی فولادسازی مجتمع قائنات

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید با افرادی که زمینه ساز این حرکت ها هستند برخورد شود و مسئولان ذیربط در برابر این مسائل ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها