اختصاص۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی خراسان جنوبی

وزارت نیرو متعهد شده است با تزریق بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در ۲ سال به استان تمامی مجتمع های آبرسانی روستایی استان را تکمیل و‌راه اندازی تا تمامی روستاها از نعمت اب شرب و بهداشتی بهره مند باشند.

به گزارش پایگاه خبری “پیام خاوران “، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستانهای نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی و محمد صادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور در مورد پیگیری مفاد تفاهم نامه ۵۰۰میلیارد تومانی مجتمع های آبرسانی روستاهای استان وحوزه انتخابیه شهرستانهای سربیشه و نهبندان دیدار وگفت وگو کردند.

نظر افضلی در گفت وگو با خبرنگار “پیام خاوران” اظهار داشت: براساس تفاهم نامه منعقده در سال جاری وزارت نیرو متعهد شده است با تزریق بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در۲ سال به استان تمامی مجتمع های آبرسانی روستایی استان را تکمیل و‌ راه اندازی تا تمامی روستاها از نعمت آب شرب و بهداشتی بهره مند باشند.

وی در رابطه با آبرسانی روستاهای شهرستانهای سربیشه و نهبندان و همچنین تعرفه گرمسیری شهرستان نهبندان که درگرمترین نقطه کویری قرار گرفته است وهمچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرستان سربیشه و فاضلاب روستاهای چنشت ودهک به وزیرنیرو تذکر داده شده است.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به وزیر بهداشت در خصوص افزایش سهمیه پزشک متخصص برای بیمارستانهای نهبندان و سربیشه، به وزیرکشور و رئیس سازمان امور استخدامی کل کشور در خصوص تسریع در روند ساخت و راه اندازی مجتمع های اداری شهرهای مود، شوسف و درح و به وزیر راه و شهرسازی درخصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران راه های روستایی و بازگشایی محور نهبندان به شهداد که قریب به ۹ ماه است مسدود می باشد تذکر داده شده است.

افضلی بیان کرد:در اين جلسه با حضور وزیر نیرو درکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی پيرامون تزریق کامل  اعتبارات سد تغذيه اى بندان و پروژه هاى آبرسانى روستاها و نیاز شدید تخصیص اعتبار و همچنین افتتاح سدسياهو و آغاز سد تغذیه مشوکی بخش درح با وزیر نیرو بحث وتبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید   استفاده از پیشران های توسعه تنها راه شکوفایی خراسان جنوبی است

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی به ملاقات میراشرفی رئیس گمرک کشور و پیگیری وگفت وگو درخصوص وضعیت پروژه دستگاه  ایکس ری کامیونی گمرک مرز ماهیرود شهرستان سربیشه اشاره کرد.

وی بیان کرد: دستور تخصیص دستگاه X Ray کامیونی به مرزماهیرود درسال ۹۷ با پیگیریهای انجام شده اخذ شده که متولی تامین آن وزارت دفاع است که علیرغم مکاتبات و مذاکرات متعدد متاسفانه هنوز شاهد تجهیزگمرک ماهیرود به این دستگاه مهم نبوده ایم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها