۳۴۰ طرح اشتغال و تولید در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از افتتاح ۳۴۰ طرح تولید و اشتغال در استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “، غلامرضا اشرفی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۱۳۷ برنامه در شهرستان‌ها و ۲۵ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در مرکز استان اجرا می‌شود.

 

وی همچنین از افتتاح تعداد ۳۴۰ طرح اشتغال و تولید در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۳۱۹ طرح از محل تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید، دو طرح در شرکت شهرک‌های صنعتی و ۱۳ طرح توسط بهزیستی اجرا شده است.

 

اشرفی با اشاره به سفر نایب رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور به استان در این ایام، ادامه داد: دیدار با بیمه شدگان روستایی و عشایری، اهدا احکام بازنشستگی و از کارافتادگی برگزاری نشست مشورتی با کارگزاران ویژه بیمه اجتماعی از برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر خواهد بود.

 

وی به برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و پهلوانی کارگران کشور در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: این مسابقات به میزبانی خراسان جنوبی در ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه در مرکز استان برگزار می‌شود.

 

وی، حضور جامعه کارگران و تعاون گران در عطر افشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، افتتاح کارگزاری رسمی تأمین اجتماعی قاین، تجلیل از فعالان برتر کارگری و کارآفرینی، ورزش صبحگاهی ویژه بازنشستگان، شرکت کارکنان در مراسم عطر افشانی گلزار شهدا، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه نماز جمعه، کارگاه آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و بزرگداشت شهید سلیمانی، برگزاری مسابقات ورزشی، اعزام کارگران بازنشسته استان به اردوهای سیاحتی و زیارتی، برگزاری مسابقات ورزشی برگزاری گردهمایی اصناف و بازاریان استان و مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در مسجدالرسول (ع) بازار بیرجند و را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این دهه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   شرکت گاز خراسان جنوبی موفق به کسب  4 رتبه برتر گازرسانی شد

 

مسئول کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این ایام مبارک طرح احیا مجدد کارخانه آجر نسوز شهرک صنعتی بیرجند افتتاح می‌شود.

 

اشرفی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲ تعاونی جدید در سطح استان تشکیل شده است، افزود: با تشکیل این تعاونی‌ها بالغ بر هزار اشتغال جدید در این بخش ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه از جمعیت ۲۲۶ هزار خانواری یارانه بگیر استان ۱۷۷ هزار خانوار مشمول بسته معیشتی هستند، بیان کرد: حدود ۴۸ هزار خانوار از جمعیت یارانه بگیر استان مشمول طرح معیشتی نشده‌اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه از تعداد تاکنون ۲۶ هزار خانوار برای دریافت بسته معیشتی اعتراض کرده‌اند، بیان داشت: نتایج بررسی این اعتراضات تا ۲۰ بهمن اعلام می‌شود.

 

اشرفی با بیان اینکه پایش و ارزیابی وضعیت معیشتی خانوارها هر شش ماه یک‌بار انجام می‌شود، عنوان داشت: به طور حتم با رسیدگی به اعتراضات و پایش ها تعداد جمعیت مشمول افزایش پیدا خواهد کرد.

 

به گفته وی ۷۹ درصد جمعیت یارانه بگیر استان مشمول بسته حمایتی شده‌اند که رتبه سوم کشور در این زمینه را دارا هستیم.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها