۸۰۰ واحد مسکونی محرومین دهه فجر افتتاح می‌شود

قائم مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت:۸۰۰ واحد مسکونی محرومین دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “، محمد اکبری صبح سه‌شنبه در نشست‌خبری کارگروه همیاری و خدمت‌رسانی ستاد دهه فجر با اشاره به اینکه ۱۲ دستگاه عضو این کارگروه هستند، اظهار کرد: در مجموع دستگاه‌های عضو کارگروه ۴۴ برنامه را در دهه فجر عملیاتی می‌کنند.

 

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۴ برنامه توسط کمیته امداد برگزار می‌شود، بیان‌کرد: ۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در دهه فجر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

 

اکبری با اشاره به اینکه ۲۰۰ مسکن محرومین نیز در ایام سالگرد تأسیس کمیته امداد به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: ۱۵۱ میلیارد تومان منابع اشتغال کمیته امداد در سال جاری است که بر این اساس حدود سه هزار طرح اشتغال با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومانی در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود: در ایام دهه‌فجر انقلاب‌اسلامی در شهرستان‌های دارای ضریب محرومیت بالا ۵۱۷ وسیله گرمایشی شامل ۳۶۳ بخاری، ۱۵۴ آبگرمکن، ۱۹۸ یخچال و ۲۸۷ تخته فرش ۶ متری و ۵۰۰ عدد اجاق گاز بین محرومین توزیع می‌شود که در مجموع بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال خواهد بود.

 

قائم مقام‌کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری اصناف در شهرستان نهبندان در دهه فجر افتتاح می‌شود، گفت: همچنین وام کارگشایی به تعداد ۵۴۱ فقره با اعتباری بالغ ۲۷ میلیارد ریال نیز در دهه فجر اعطا می‌شود.

 

اکبری اظهار کرد: برگزاری جشن انقلاب در مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد، برگزاری مسابقه شعر، کتابخوانی و نقاشی در مجتمع‌های فرهنگی امداد و همچنین دیدار با خانواده شهدا و خانواده‌های تحت پوشش امداد از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید   تکمیل طرح شبکه فاضلاب مهر شهر بیرجند تا پایان آبان

 

وی بیان‌کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در حوزه فرهنگی اعزام خانواده‌ها به اردوهای زیارتی است که در این راستا در دهه فجر ۲۶۰ نفر نفر از مددجویان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

 

قائم مقام‌کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سه هزار بیمار صعب‌العلاج در خراسان‌جنوبی داریم، افزود: در ایام دهه فجر از این خانواده‌ها دیدار می‌شود.

 

اکبری ادامه‌داد: همچنین سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو کارگروه برنامه‌هایی چون افتتاح مجتمع حمایتی شهید فولادی مقدم طبس، افتتاح مجتمع حمایتی آرین شهر و افتتاح چهار طرح اشتغال توان جویان و مددجویان به نمایندگی از ۳۲۰ طرح خود اشتغالی را در دهه فجر اجرا می‌کند.

 

وی یادآور شد: همچنین جمعیت هلال احمر به عنوان یکی دیگر از دستگاه‌های عضو کارگروه در دهه فجر برنامه‌هایی چون اعزام کاروان سلامت به سیستان و بلوچستان از ۱۶ تا ۱۹ بهمن، اعزام تیم سحر به سیستان و بلوچستان، افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری سه قلعه و کلنگ‌زنی پایگاه امداد و نجات بین‌شهری در روستای نایبند طبس را اجرایی می‌کند.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها