۱۲ سازه آبخیزداری در قاینات به بهره‌برداری رسید

۱۲ سازه آبخیزداری با هزینه ۲۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دومین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران “ استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح بند خاکی روستای انجول قاینات به نمایندگی از ۱۲ پروژه بند خاکی روستایی این شهرستان گفت: امروز توفیق حضور در قاینات را پیدا کردیم و شاهد افتتاح پروژه‌های آبخیزداری هستیم که با همت همکاران ما در اداره کل منابع طبیعی انجام شده است.

 

محمدصادق معتمدیان افزود: یکی از اولویت‌های ما در استان از سال گذشته توجه به مقوله آبخیزداری و آبخوانداری به عنوان یکی از راهکارهای اصلی برای کمک به مدیریت منابع آبی استان و تقویت بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های اقتصادی استان بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دوران خشکسالی ۲۰ ساله را طی کرده است گفت: در این مدت کشاورزان و باغداران متضرر شدند و در ۲ سال گذشته عنایت خداوند شامل حال مردم و استان ما شده و بارش‌های بی‌نظیری داشتیم که طبق گزارش‌ها در ۵۰ سال گذشته این میزان بارش برف را نداشتیم.

 

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: این بارش‌ها نویدبخش سال‌های خوبی برای کشاورزان است که امیدواریم بتوانیم جبران خسارات گذشته را داشته باشیم و با برنامه‌هایی که در یک سال گذشته در مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی اجرا شده، برکات خوبی بدست آمده و طرح‌هایی مثل آبخیزداری سریع انجام شده که آثار خود را در سفره مردم نشان می‌دهد.

 

وی گفت: خراسان جنوبی استانی پهناور است که تبخیر آب در آن زیاد بوده و یکی از مهم‌ترین روش‌های استفاده بهینه از بارش‌ها و سیلاب‌ها برای جلوگیری از تخریب، مهار آنها است.

بیشتر بخوانید   ۷۶ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

 

معتمدیان افزود: شاید در تاریخ خراسان جنوبی سابقه نداشته که ما امروز ۳۵ میلیارد تومان با همتی که دوستان ما در منابع طبیعی انجام دادند، جذب کردیم و ۱۵ مهرماه امسال با حضور معاون اول رییس جمهوری، ۱۰۰ پروژه آبخیزداری در سطح استان کلنگ‌زنی شد و امروز در ایام دهه فجر ۱۰۰ پروژه‌ای را که آغاز کردیم به بهره‌برداری خواهیم رساند.

 

وی گفت: در فاز دوم هم ایجاد ۱۰۰ پروژه آبخیزداری در سطح استان را رقم می‌زنیم که ۳۰ میلیارد تومان قول گرفته‌ایم تا با احداث این سازه‌ها کمک قابل توجهی به کشاورزان داشته باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: هر جا که در استان بند خاکی ایجاد شده قنات آب زبردستی احیا و موجب شادمانی مردم روستاها شد و یکی از مهمترین عوامل توسعه بخش کشاورزی تامین آب است که با این روند امیدواریم شاهد شکوفایی بخش کشاورزی و رونق تولید و محصولات کشاورزی در سطح استان باشیم.

 

وی اظهار داشت: شهرستان قاینات از قطب‌های کشاورزی استان است که امیدواریم با پروژه‌ها و برنامه‌هایی که دولت دوازدهم در این استان با حمایت حداکثری انجام داده است و با وجود مشکلاتی که دولت و نظام دارند و ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت علیه جمهوری اسلامی‌ انجام شده، آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم باعث شود که روند توسعه و پیشرفت و آبادانی سرعت بیشتری بگیرد.

 

با بهره‌برداری از ۱۲ سازه آبخیزداری در هفت روستای شهرستان قاینات ۵۰۴ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

 

مجتمع حمایتی بهزیستی در آرین‌ شهر قاینات نیز امروز در دومین روز دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید   36 اقامتگاه بوم گردی و7روستای هدف گردشگری طبس میزبان مسافران نوروزی

 

افتتاح مجتمع آبرسانی زول، آغاز عملیات گازرسانی به ۱۳ روستا، بازدید مسکن محرومان، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب و بخش NICU بیمارستان قاین از دیگر پروژه‌های افتتاحی دومین روز دهه فجر در شهرستان قاینات است که با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار و جمعی از مسوولان انجام می‌شود.

 

همچنین در نخستین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی و خانواده شهید پاسدار مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری پور در بیرجند آغاز شد و هنرستان زنده یاد «هدایت‌ الله موسوی» در این شهر به بهره‌برداری رسید.

 

کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام و بازپیرایی پارک پروفسور معتمدنژاد شهر بیرجند از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در اولین روز دهه فجر بود.

 

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

 

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

 

روستای انجول دارای ۲۵ خانوار جمعیت است که در فاصله ۲۰ کیلومتری قاین قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها