همایش تکریم و تجلیل از مادران شهدای تامین اجتماعی در بیرجند برگزار شد

همایش تکریم و تجلیل از مادران شهدای تامین اجتماعی خراسان جنوبی در مراسمی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، مادران و همسران شهدا و تنی چند از مسئولان عصر امروز در بیرجند برگزار شد.

به گزارش“پیام خاوران “، مادر بود و آرزویش این بود که فرزندش را در رخت دامادی ببیند و در دوران پیری فرزندش عصای دست او باشد.

اما روزگار گونه ای دیگر را برایش رقم زد و اکنون تنها چیزی که برای او باقی مانده است عکسی از فرزند شهیدش و خاطراتی که یا آنها سر می کند است.

آری هنوز در زیر آسمات شعر در لابه لایه مشکلات روزمره مادران شهیدی هستند که در کنج تنهایی خود زندگی مز کنند و تنها امید آنان عکس فرزند و سنگ قبر فرزند شهیدشان است که قلب آنان را شاد می کند.

شاید یکی از دلخوشی های آنان برگزاری مراسمی باشد که در بحث یادواره شهدا برگزار می شود که با مروری بر خاطرات شهدا تسلی بر قلب غم دیده مادران و همسران باشد.

در این راستا امروز جلسه ای برای تکریم از مادران و همسران شهدا در بیرجند برگزار شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهداء به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) اظهار داشت: یکی از دلایلی که به افرادی که در راه خدا کشته می شوند بر اساس آیات قرآن شهید گفته می شود این است که توجه به شهید و شهادت انسان را به معنای واقعی می لرزاند.

فرزاد فیروزی افزود: همچنین علت شهید گفتن به افراد، این است که آنان قرار است عنوان شهادت دهند و ما خواهیم توانست به اقرار آنها در پیشگاه خدا جایگاه خوبی داشته باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای شهید شدن ابتدا باید مثل شهید زندگی کرد تا خدا شهادت را نصیب کند بیان کرد: شهادت اتفاقی نیست انتخابی از طرف خدا و خود فرد است.

بیشتر بخوانید   ۷۲ روحانی خراسان جنوبی در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند

فیروزی با اشاره به شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی تصریح کرد: شهید سردار قاسم سلیمانی مرد عمل بود و ‌‌‌‌‌یاد و خاطر او همیشه زنده خواهد ماند.

خدادوست، روایتگر جبهه و جنگ در دوران دفاع مقدس نیز در این جلسه اظهار داشت: شهدای ما مادران، پدران و معلمان خوبی داشتند که به صورت داوطلبانه به جبهه ها رفتند.

وی با بیان اینکه ما به مدیریت جهادی نیاز داریم خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مدیر جهادی بود و مس ئولان ما باید به سیره سردار شهید سلیمانی توجه کنند.

در پایان این مراسم از کتاب شهید فیروزی نیز رونمایی و از ۲۰ مادر شهید اداره کل تامین اجتماعی استان، مدیریت درمان و بانک رفاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها