۲۱۶ روستای شهرستان بیرجند از نعمت گاز طبیعی برخوردار است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه گازرسانی به ۲۱۶ روستای این شهرستان اجرا شده یا در دست اجرا است گفت: ۳۲ روستای شهرستان در ششمین روز از دهه فجر نیز از نعمت گاز برخوردار شدند.

به گزارش “پیام خاوران “، سید محمود هاشمی عصر امروز در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به روستای مرک بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شداظهار داشت: تاکنون ۱۶۳ روستای شهرستان بیرجند تحت پوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۲۱۶ روستای این شهرستان اجرا شده یا در دست اجرا است اظهار داشت: در ششمین روز از دهه فجر نیز ۳۲ روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی حجم عملیات این  پروژه را ۹۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اعلام کرد و ادامه داد: همچنین چهار ایستگاه تقلیل فشار درون شهری و یکهزار و ۴۰ انشعاب برای این پروژه اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همچنین یکهزار و ۱۵۴ خانوار شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

هاشمی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری بیرجند زیر پوشش شبکه گاز طبیعی هستند یادآور شد: گازرسانی به ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان بیرجند با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال نیز امروز انجام شد.

وی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۳۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث و نصب ۶ ایستگاه اندازه‌گیری و نصب ۲۸ انشعاب نیز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی ادامه داد: حجم عملیات گازرسانی به این روستاها شامل ۷۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب ۴۱۰ انشعاب است که از محل این پروژه ۴۵۴ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر  گازرسانی به ۳۵ روستای شهرستان بیرجند نیز در  دست اجرا است و تاکنون از هفت جایگاه CNG  بهره‌برداری شده است.

بیشتر بخوانید   برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی - ایرانی در خراسان‌جنوبی

وی با بیان اینکه امسال چهار هزار و ۷۴۴ مشترک گاز در شهرستان بیرجند افزوده شده است یادآور شد: تعداد مشترکین گاز این شهرستان در مجموع ۱۱۰ هزار و ۳۰۵ اشتراک است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی نسبت به رعایت ایمنی مصرف گاز هشدار داد و گفت: نحوه مصرف و استفاده از گاز طبیعی باید به گونه‌ای باشد که از این نعمت به نقمت یاد نکنیم.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از دودکش افزود: بیش از ۹۵ درصد فوتی‌های ناشی از گاز طبیعی به دلیل استفاده نادرست یا استفاده نکردن از دودکش بوده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها