جشن گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی برگزار می شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نهضت گازرسانی یکی از مهمترین اقدامات دولت بوده است گفت: تا پایان سال ۹۹ جشن گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “، محمدصادق معتمدیان عصر امروزدر در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به روستای مرک بیرجنداظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته تنها ۲۹۱ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار بودند که اکنون ۴۶۰ روستای دیگر نیز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در حالیکه باید روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شود افزود: اما در استان روستای کمتر از این میزان نیز که در مسیر انتقال قرار دارند گازرسانی می‌شود.

معتمدیان به توسعه راه‌های روستایی از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار کیلومتر راه آسفالت روستایی در استان ایجاد شده است در حالیکه ابتدای انقلاب این رقم صفر بوده است.

وی در ادامه به بهره‌مندی مردم استان از پوشش دیجیتال خبر داد و عنوان کرد: با تلاش‌هایی که انجام شده اکنون بیش از ۸۵ درصد استان تحت پوشش شبکه های دیجیتالی هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از زمان آغاز طرح پوشش دیجتال در استان تا پارسال ۴۰ ایستگاه راه اندازی شده بود اما در کمتر از یکسال گذشته بیش از ۴۴ ایستگاه دیجیتال دیگر افتتاح شد تا مردم در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای کوچک بتوانند از این امکان فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی به نهضت برق رسانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از برق برخوردار هستند این در حالیست که استان پهناور، جمعیت آن کم و روستاها با فاصله زیاد از هم قرار دارند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   وقوع 75 تصادف در جاده های خراسان جنوبی/3 نفر جان باختند و 37 نفر روانه بیمارستان شدند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها