کارخانه قند قهستان تعطیل و تبدیل به آهن پاره شده است؛مردم درد فقر را در این شهرستان چشیدند

امام جمعه شهرستان درمیان گفت:مردم درد فقر را در این شهرستان چشیدند؛ کارخانه قند قهستان تعطیل و تبدیل به آهن پاره شده و کارگران کارخانه ناراحت و غم دارند.

به گزارش” پیام خاوران “، حجت الاسلام مصیب خزاعی صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که با حضور سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان  انقلاب اسلامی و محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی برگزارشد اظهار داشت: امام راحل فرمودند گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت رسانی به محرومان باشد و باید به مستضعفان و محرومان که انقلاب را به نتیجه رساندند خدمت رسانی کنند و کاخ نشینان کاری برای انقلاب نکردند و کسی که درد فقر فهمیده باشد می تواند خدمت رسانی کند.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبری و امام راحل نقشه راه را برای تمام انسان ها روشن می کند گفت: مردم به شعف آمدند وقتی متوجه شدند رئیس بنیاد مستضعفان به شهرستان می آید.

امام جمعه درمیان افزود: مردم درد فقر را در این شهرستان چشیدند؛ کارخانه قند درمیان تعطیل و تبدیل به آهن پاره شده و کارگران کارخانه ناراحت و غم دارند.

خزاعی تصریح کرد: نیروهایی که از بنیادمستضعفان در این منطقه گذاشته می شوند از محرومان منطقه باشند که درد مردم را بچشند و کسی از مرکز کشور و محروم نیست نمی تواند درد مردم را لمس کند.

وی ادامه داد: هیچکدام از قول های رئیس سابق بنیاد مستضعفان عملی نشده و باید تکلیف بسیاری از زمین ها  مشخص شود و زمین ها که فروخته می شود باید بهای آن در این منطقه هزینه شود.

امام جمعه درمیان خاطرنشان کرد: برخی به دنبال این نباشند که زمین بگیرند و حصار کنند؛ اینکه زمین به مردم واگذار شود شاهکار کردیم نه اینکه زمین را از ادارات بگیریم و امروز نیز بسیاری از مردم زمین ندارند و مشکلات عدیده ای در شهر وجود دارد.

بیشتر بخوانید    ۵۸ میلیارد تومان برای تقویت دهیاری های خراسان جنوبی مصوب شد

خزاعی اظهار کرد: زمین ها واگذار و در اختیار مردم قرار گیرد و کسانی که نیاز به جهیزیه و کمک های فرهنگی و کتابخانه دارند کمک شود و نجات طبقات مستضعف جامعه مورد توجه قرار گیرد و کمک به مناطق محروم نیاز ضروری است.

انقلاب اسلامی مستضعفان را امیدوار و دست زورگویان از کشور کوتاه کرد

امام جمعه اهل سنت درمیان در این   مراسم بیان کرد: انقلاب اسلامی به کشور عزت و اقتدار داد و محرومان و مستضعفان را امیدوار و دست زورگویان از کشور کوتاه کرد.

مولوی عبداللهی تصریح کرد: وقتی انسان خدمت ها در استان ببیند باید از آقای استاندار تقدیرو تشکر کرد و مردم دعاگوی استاندار هستند و این برای آقای معتمدیان ارزشمند است.

وی گفت: حل مشکلات مردم بنا به فرمایش پیامبراکرم(ص) معادل جهاد فی سبیل الله و شب زنده داری است و خداوند نیازهای عده ای از بندگان را در دستان بندگان دیگر قرار می دهد و این یک آزمایش است.

امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان اینکه چون سردار شهید سلیمانی برای عزت و مردم و اتحاد مسلمانان و تقویت جبهه اسلامی قدم برداشت در دل ها محبوب شد افزود: رئیس سابق بنیاد مستضعفان طی سه سال گذشته به شهرستان درمیان آمده اما جواب نامه های مکتوب ما را نداده است.

عبداللهی تصریح کرد: انتظار این است بنیاد مستضعفان جواب ما را دهد و بهترین قدم برای نزدیک کردن به انقلاب حل مشکلات آنها است؛ وقتی مردم ببینند مشکلات آن ها برطرف می شود پای کار هستند.

بنیاد مستضعفان معین شهرستان درمیان برای محرومیت زدایی

بیشتر بخوانید   رئیس سازمان بسیج سازندگی:۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در طرح محرومیت زدایی مردم پایه بسیج حمایت می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: قرار است امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان برنامه محرومیت زدایی شهرستان درمیان انجام دهیم.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: در ۱۵ مهرماه امسال مقرر شد چهار دستگاه به عنوان معین شهرستان های مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان باشند که سه دستگاه تعیین تکلیف شدند و امروز شهرستان درمیان تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: شاخص هایی که در استان، شهرستان و کشوری داریم و بر اساس میدانی نیازهایی که در شهرستان است احصا شد در نهایت در بحث زیرساخت های عمرانی، اقتصادی و اشتغال سند محرومیت زدایی را جمع بندی کردیم و ۱۵ شاخص که چالش و ظرفیت هایی داشته مورد ارزیابی قرار گرفته و از میان آن ۹ شاخص شهرستان از متوسط کشوری فاصله داشتیم.

فعالیت ۸۵۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی در شهرستان درمیان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار کرد: بخش کشاورزی ظرفیت و پتانسیل های خوبی در درمیان دارد و ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار بخش کشاورزی در شهرستان درمیان وجود دارند.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه ۷۰ درصد درآمد عشایر در بخش تولیدات دامی است گفت: شهرستان درمیان رتبه دوم گوشت سفید و نگهداری مرغ گوشتی و رتبه دوم جمعیت عشایر در استان را دارد.

وی تصریح کرد: براساس ظرفیت و منابع آبی و خاکی برنامه های پیشنهایی توسعه شهرستان دادیم و تجهیز و نوسازی اراضی و انتقال آب که از دلایل افزایش تولید و راندمان آبیاری است و در تلاش هستیم راندمان آبیاری به بالای ۵۰ درصد در استان برسد.

بیشتر بخوانید   روند ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی صعودی شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در این نشست گفت: روستاها خالی شده و  تمرکز دانش آموزی در حاشیه شهرها است.

محمدرضا بیکی گفت: ۱۴۴ باب مدرسه شبانه روزی وجود دارد که از این تعداد ۱۰۷ باب مدرسه فضای مناسبی دارد که  ۱۱ مدرسه شبانه روزی در شهرستان درمیان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم بیان کرد: دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ و حصارکشی خانه بهداشت و آزمایشگاه و تامین تجهیزات آزمایشگاهی در شهرستان‌درمیان نیاز به اقدام دارد.

محمد دهقانی فیروزآبادی گفت: در بحث بیمارستان محلی نیز ۶۰ بیمارستان محلی طبق تفاهم نامه بنیاد مستضعفان با وزارت بهداشت ساخته می شود که قرار بوده دو پروژه برای خراسان جنوبی  باشد که در تفاهم نامه اولیه نیامده و امید داریم بیمارستان محلی قهستان ساخته شود چر که مجوز و زمین آن آماده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان  درمیان هیچگونه زمینه برای توسعه آن وجود ندارد و باید در راستای توسعه بیمارستان اقدام شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تعداد ۳۳ روستای بالای ۱۰۰ خانوار در شهرستان درمیان وجود دارد که چهار روستا در درمیان شبکه آبرسانی ندارد.

صفوی نژاد افزود: به دلیل خشکسالی های منابع آبی این روستاها حذف شده و هدررفت شبکه های آب استلن زیاد است و ۳۸ درصد آب شبکه شهرستان درمیان هدررفت دارد و تلاش شده آب تا ابتدای روستاها رسانده شود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها