۱۴۰۰ دانش آموز خراسان جنوبی آموزش های پای درس ماه را فرا گرفتند

معاون جوانان هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هزار و ۴۰۰ دانش آموز عضو کانون های هلال احمر، آموزش های طرح پای درس ماه را فراگرفتند.

به گزارش “پیام خاوران”، فائزه موهبتی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «پای درس ماه» در استان بیان کرد: از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون این طرح برای هزار و چهارصد عضو کانون دانش آموزی هلال احمر برگزار شده است.

 

وی آشنایی اعضای کانون‌های دانش آموزی هلال احمر با رسالت‌های جمعیت، تاریخچه و فعالیت‌های فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را از جمله اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: همچنین طرح ماه نشان به دنبال نشان دادن توان و ظرفیت جمعیت هلال احمر در زمان رویارویی با حوادث است.

 

موهبتی ادامه داد: این طرح برای دومین بار در راستای ایجاد علاقه دانش آموزان به هلال احمر، ارائه مباحث امداد و کمک‌های اولیه و گسترش فرهنگ صلح و دوستی در ۴۲ مدرسه از شهرستان‌های استان اجرایی شد.

 

وی بیان کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح، اعضای کانون‌های دانش آموزی از مراکز، پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری، آنست (آموزش و نگه داری سگ‌های تجسس)، شعب هلال احمر، اتاق پراتیک و اتاق عملیات، انبار امدادی و بانک امانات بازدید داشته اند.

 

موهبتی با اشاره به ارائه آموزش امداد و کمک‌های اولیه در قالب اجرای این طرح، بیان کرد: آشنایی با تاریخچه صلیب سرخ و هلال احمر، آشنایی با تجهیزات امدادی، آموزش CPR (احیای قلبی ریوی)، اطفای حریق، پناه گیری و خروج اضطراری و حمل مصدوم از جمله محورهای ارائه شده در این آموزش‌ها بوده است.

 

بنا به گفته معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون آموزش کمک‌های اولیه برای هزار و ۴۰۳ دانش آموز از سطح مدارس خراسان جنوبی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید   امدادرسانی به ۹۲حادثه دیده توسط نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی

 

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها