۲۳ سری جهیزیه به نوعروسان در روز تولد حضرت زهرا(س) توزیع شد

هنوز هم خیرانی هستند که هدفشان نشاندن لبخند بر لبان نیازمندان است نیارمندانی که نیازمند نوازش دستانی بودند تا جهیزیه را تکمیل کنند و بتوانند راهی خانه بخت شوند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، مستاصل و نگران با ماشین‌ حساب تلفن همراهش جمع و تفریق کرده و لیستی را که فروشنده به دستش داده، نگاه می‌کند و می‌فهمد دودوتایش همان چهارتای خودمانی نمی‌شود، فکر نمی‌کرد این میزان پول کم بیاورد و حالا همه برنامه‌هایش به‌هم ریخته و نمی‌داند چکار کند؟ فکر می‌کرد با وام ازدواجش می‌تواند همه وسایل مورد نیاز یک جهیزیه را تهیه کند؛ اما حالا با این ۳۰ میلیون نمی‌داند کدام یک از وسایل زندگی را خریداری کند؟

 

به خانه برمی‌گردد و پشت‌دار قالیچه‌ای که تنها ممر زندگی او و خانواده‌اش است، می‌نشیند. با هر تاروپود قالی چند قطره اشک می‌ریزد و آهی از نهان دلش می‌کشد و در ذهن تمام آرزوهایی که بر خرید جهیزیه و رفتن به خانه بخت دارد را مرور می‌کند.

 

تلفن خانه به صدا در می‌آید نگران  جواب دادن است، چرا که از طعنه‌های خانواده همسر دیگر خسته شده. حرف‌های تکراری که به او می‌گویند باید تا کی منتظر بنشینند تا خانواده‌اش بتوانند برایش جهیزیه خریداری کنند؟ از تاریخ عقدشان ۴ سال سپری شده و هنوز خبری از تهیه جهیزیه نیست.

 

مریم نگران و ناراحت بدون پاسخ گوشی را قطع می‌کند، دوباره به سمت قالی می‌رود و این بار بغض گلویش را فشرده و نمی‌تواند اشک‌هایش را نادیده بگیرد بلند می‌شود، وضو می‌گیرد و در نماز از خدا کمک می‌خواهد.

 

راز و نیاز مریم با خدا طولانی می‌شود، بعد از یک ساعت دوباره تلفن خانه به صدا در می‌آید، اما مریم که تصور می‌کرد این بار هم آشنایان همسرش هستند گوشی را جواب نمی‌دهد. بعد از ساعتی همسایه درب خانه را می‌زند مریم درب را باز می‌کند، زن همسایه خوشحال و خندان او را در بغل می‌گیرد و با خوش خبری اینکه جهیزیه‌ات تهیه شده و باید هرچه زودتر به مسجد محله مراجعه کنی از او مژدگانی می‌خواهد.

بیشتر بخوانید   شاخص‌های حوزه فیلم و سینما در خراسان جنوبی ارتقاء یابد

 

 

این حال و روز عروس و دامادهای زیادی است که به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند جهیزیه خریداری کنند. خیرانی هم زیر این آسمان زندگی می‌کنند که هدفشان کمک به جوانان برای تهیه جهیزیه است تا زوج‌های جوان را راهی خانه بخت کنند.

 

از این رو در روز تولد حضرت زهرا(س) در محل مسجد صدیقه طاهره که در محله‌ای نسبتا محروم در شهر بیرجند واقع شده ۲۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد تا این نوعروسان بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در مراسم اهدای ۲۳ سری جهیزیه در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: یکی از برنامه‌های گروه‌های جهادی احصای مشکلات و استفاده از ظرفیت خیران برای رفع مشکلات است.

 

سرهنگ مهدی هنری با اشاره به متفاوت بودن مشکلات در عرصه‌های مختلف افزود: در مجمع خیران پیش بینی شده در زمینه‌های مختلف بتوانیم از ظرفیت خیران استفاده کنیم که یکی از مباحث ازدواج آسان و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: درصدی از اعتبار مورد نیاز جهت خرید جهزیه از طریق خیریه آیت‌الله جاویدان در تهران کمک شده است.

 

هنری عنوان کرد: خانواده‌هایی که توانایی داشتند مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رو خودشان پرداخت کردند، اما خانواده‌هایی که توانایی نداشتند با پیدا کردن حامی سهم خود را پرداخت کردند و مابقی هزینه جهیزیه از طرف خیریه آیت الله جاویدان بوده است.

 

وی اظهار داشت: ارزش ریالی هر سری جهیزیه ۱۲ میلیون تومان است که شامل اقلام اساسی و مورد نیاز زندگی می‌شود.

بیشتر بخوانید   لغزندگی معابر شهری خراسان جنوبی

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مساجد محور فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف است.

 

هنری افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ابتدای سال آینده با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بخشی دیگر از اهدای جهیزیه را خواهیم داشت.

 

رئیس  بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: ستاد خدمت رسانی استان ذیل دفتر نماینده ولی فقیه با دبیری بسیج سازندگی در استان تشکیل شده که درصدی از زوج‌های نیازمندی که برای درخواست کمک به دفتر نماینده ولی فقیه مراجعه می‌کنند جهت بررسی و خدمات گرفتن به بسیج سازندگی معرفی می‌شوند.

 

وی بیان کرد: هر سری جهیزیه شامل یخچال، اجاق گاز، دو تخته فرش، جاروبرقی، ماشین لباس شویی، سرویس قابلمه و سرویس آکروپال می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها