خداحافظی با اقتصاد تک محصولی با بهادادن به کارآفرینی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: توجه به بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار، کارآفرینی، افزایش تولید داخلی جدای از اینکه می‌تواند وابستگی کشورمان به اقتصاد تک محصولی و نفت را کاهش دهد، زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم می کند.

به گزارش“پیام خاوران “ مجید پورعیسی اظهار کرد: طی یک دهه اخیر حوزه اقتصاد مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری بوده و نقشه راه و راهبرد اقتصاد کشور(سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی) در بهمن ماه ۱۳۹۲ در ۲۴ بند تحت عنوان “اقتصاد مقاومتی” از سوی ایشان ابلاغ شد.

 

وی با بیان اینکه در ایران، ۲۹ بهمن ماه به عنوان “روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی ” نام‌گذاری شده است، افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه یک کشور با کمترین وابستگی به خارج از کشور در خصوص نیازهای اساسی و راهبردی است.

 

پورعیسی ادامه داد: رشد بهره وری، توسعه کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، حمایت از صادارت، اصلاح الگوی مصرف، شفاف‌سازی اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت از موارد مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در بند نخست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی اشاره شده است.

 

پورعیسی تصریح کرد: کارآفرینی به عنوان نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی قلمداد شده و نقش کارآفرین، نوآوری بوده و ارائه کالایی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت و… از فعالیت‌های کارآفرینان است.

بیشتر بخوانید   نیروی کار، متخصص و سرمایه گذار کشور باید مدیریت شوند

 

وی بیان کرد: کارآفرینی به‌عنوان پدیده‌ای نوین در اقتصاد، نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها ایفا می‌کند و کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروز، نقش کلیدی دارد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: کارآفرینی، خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی است و جامعه‌ای که در بستر کارآفرینی حرکت می‌کند، زنده، پویا و فعال است و می‌تواند همه مشکلات و فشارهای بیرونی و درونی را تحمل کرده و پشت‌سر بگذارد.

 

پورعیسی افزود: یکی از اهدافی که اقتصاد مقاومتی دنبال می‌کند، توجه و استفاده از سرمایه‌های مردم و بخش خصوصی در اقتصاد است و در این راستا لازم است تا سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی که واگذاری امور و فعالیت‌های اقتصادی دولت به بخش خصوصی است مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ضمن پاس داشت سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: امید است شاهد اجرای دقیق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق سند چشم انداز کشور باشیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها